ایمپلنت های دندانی راهکاری برای احیاء لبخندی کامل

آیا شما هم می خواهید با کمک ایمپلنت های دندانی ظاهر و عملکرد دندان های خود را احیاء کنید؟

ایمپلنت های دندانی گزینه هایی فوق العاده برای جایگزینی دندان های از دست رفته با راهکاری دائمی تر هستند که به شما کمک خواهند کرد با اعتماد به نفس و خیال راحت غذا بخورید، حرف بزنید، و لبخند بزنید. آنها به گونه ای طراحی شده اند تا احساس و عملکردی شبیه دندان های طبیعی شما داشته باشند.

اگر می خواهید حرف زدن خود را بهبود دهید و غذا خوردن را نیز راحت تر کنید، قطعاً ارزش دارد که به سراغ ایمپلنت های دندانی بروید زیرا آنها جایگزینی برای بریج های دندانی یا پروتزهای مصنوعی هستند که چندان راحت نیستند. دریافت ایمپلنت های دندانی می تواند سلامت دهان شما و حتی اعتماد به نفس و عزت نفس شما را ارتقاء دهد!

ایمپلنت جایگزین دندان از دست رفته

ایمپلنت جایگزین دندان از دست رفته

ایمپلنت دندانی چیست؟

ایمپلنت های دندانی برای جایگزینی یک یا چند دندان آسیب دیده استفاده می شوند، بدون آنکه هیچ یک از دندان های طبیعی به عنوان تکیه گاه قرار بگیرد. آنها راهکاری دائمی تر و طبیعیتر از بریج یا پروتزهای دندانی هستند. علاوه بر این، ایمپلنت های دندانی می توانند برای حمایت از پروتزهای دندانی در جای خود استفاده شوند. آنها می توانند جایگزین دندان های از دست رفته عقب یا جلوی دهان شوند.

در طول جراحی کاشت ایمپلنت های دندانی، با جراحی، ریشه دندان از دست رفته با یک پست کوچک یا چارچوب که داخل استخوان فک شما قرار می گیرد جایگزین می شود، که یک پایه ثابت و با دوام برای دندان جایگزین، مانند روکشی که قرار است روی آن سوار شود، خلق می کند.

ایمپلنت های دندانی مزایای متعددی ارائه می کنند، از جمله با دوام بودن و عملکردی بودن. از آنجا که پست یا چارچوب ایمپلنت محکم درون استخوان فک قرار می گیرد، آنها پایه ای محکم و با دوام ارائه می دهند که درست مانند ریشه دندان های طبیعی عمل می کنند. این به حفظ ساختار استخوان درون فک و حصول هم ظاهر طبیعی تر و هم عملکرد بهتر برای دندان های شما کمک می کند.

با کمی تحقیق و مطرح کردن پرسش های خود از دندانپزشک در یک جلسه مشاوره رایگان، می توانید به هر اطلاعاتی که لازم است بدانید دست پیدا کنید و می توانید تصمیم بگیرید آیا ایمپلنت های دندانی برای شما مناسب هستند یا خیر.

آیا ایمپلنت های دندانی برای شما مناسب هستند؟

آیا شما نیز یک یا چند دندان از دست رفته دارید؟ آیا می خواهید ظاهر خود را بهبود دهید؟ آیا به دنبال راهکاری دائمی تر و طبیعی تر برای دندان های از دست رفته خود هستید که توانایی حرف زدن و جویدن شما را مانند طبیعی بهبود دهد؟

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:
مراقبت هاى حين ارتودنسی

در اکثر موارد، همه افراد به اندازه کافی برای کشیدن دندان و قرار گرفتن تحت جراحی دهان برای کاشت ایمپلنت های دندانی به اندازه کافی سالم هستند. افراد بزرگسالی که لثه های سالم داشته باشند و استخوان کافی برای حمایت ایمپلنت های دندانی خود داشته باشند، ایمپلنت های دندانی راهکاری فوق العاده برای دندان های از دست رفته آنها هستند. علاوه بر این، باید بهداشت دهان را نیز به خوبی رعایت کنید و بتوانید به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید. افرادی که زیاد سیگار می کشند، افرادی که از اختلالات مزمن کنترل نشده- مانند دیابت یا بیماری قلبی- رنج می برند، بیماری لثه دارند، یا بیمارانی که پرتو درمانی به ناحیه سر یا گردن برای آنها انجام شده است، و نیز افرادی که عادات بد دهانی مانند دندان قروچه یا جویدن ناخن دارند باید به صورت شخصی مورد بررسی قرار بگیرند. اگر سن شما زیر 18 سال باشد نیز برای دریافت ایمپلنت های دندانی مناسب نیستید زیرا استخوان فک شما هنوز در حال رشد است. اگر قصد دریافت ایمپلنت های دندانی را دارید، با دندانپزشک خود صحبت کنید تا با انجام معاینات بالینی و انجام بررسی های لازم مشخص نماید آیا آنها گزینه مناسبی برای شما هستند.

البته افرادی که استخوان کافی در فک خود برای نگهداشتن ایمپلنت ندارند، می توانند از پیوند استخوان قبل از کاشت استفاده کنند.

ایمپلنت جایگزین دندان از دست رفته

ایمپلنت جایگزین دندان از دست رفته

مزایای ایمپلنت های دندانی

در اینجا ما به بیان برخی از مزایای ایمپلنت های دندانی می پردازیم که بیماران پس از دریافت ایمپلنت دندانی خود آنها را کشف کرده اند:

  • بهبود ظاهر- آنها ظاهر و احساسی درست شبیه دندان های طبیعی برای فرد بوجود می آورند و حتی می توانند به پیشگیری از تحلیل رفتن و آب شدن استخوان فک کمک کنند، در واقع یکی از علائم و نشانه های بالا رفتن سن به تأخیر می افتد. علت این است که آنها با استخوان موجود فک جوش می خورند و به عنوان محرک برای بازسازی استخوان های پیرامون خود عمل می کنند.
  • عملکرد بهتر- ایمپلنت های دندانی می توانند به بهبود حرف زدن کمک کنند و باعث شوند حرف زدن و جویدن راحت تر انجام شوند. پروتزهای مصنوعی که تنها روی لثه ها قرار می گیرند حین حرف زدن می لغزند و و حتی می توانند از دهان خارج شوند و باعث می شوند نتوانید بسیاری از لغات را به خوبی تلفظ کنید یا اینکه نگران بیرون پریدن آنها باشید.
  • ارتقاء اعتماد به نفس- آنها لبخند شما را به شما بازمی گردانند و نیز عملکردی که می تواند به بالا بردن عزت نفس شما کمک کند.
  • راحتی بیشتر- دیگر نیازی نیست از داشتن دنچرها یا همان پروتزهای مصنوعی دندانی احساس شرمندگی کنید و می توانید چسب های به هم ریخته و حجیمی که برای نگهداشتن پروتزها در جای خود نیاز هستند را دور بیندازید.
  • با دوام بودن- ایمپلنت های دندانی بسیار با دوام هستند و با مراقبت های خوب دهان و دندان می توانند چندین سال دوام داشته باشند.
  • سلامت بهتر دهان- ایمپلنت های دندانی، مانند بریج های دندانی، نیازی به تراشیدن یا کاهش سطح دندان های طبیعی ندارند. به همین دلیل همه دندان های طبیعی شما دست نخورده باقی می مانند و این به سلامت دندان های شما در دراز مدت کمک می کند. آنها می توانند به پیشگیری از مشکلات دندانی ناشی از عدم وجود دندان ها کمک کنند.
  • غذا خوردن راحت تر- لغزیدن دنچرها می تواند باعث شود جویدن دشوار شود. ایمپلنت های دندانی درست مانند دندان های خود شما عمل می کنند، و به شما اجازه می دهند غذاهای مورد علاقه خود را با خیال راحت و بدون درد بخورید.
ایمپلنت جایگزین دندان از دست رفته

ایمپلنت جایگزین دندان از دست رفته

ایمپلنت های دندانی چقدر موفق هستند؟

نرخ موفقیت ایمپلنت های دندانی، بسته به محلی که کاشته می شوند متفاوت است، اما به طور کلی، نرخ موفقیت ایمپلنت های دندانی بالای 98% است. با مراقبت های صحیح، ایمپلنت های دندانی می توانند یک عمر دوام داشته باشند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:
ارتودنسی فوری یا سریع: واقعیت یا شایعه؟

فرایند کاشت ایمپلنت های دندانی

نخستین گام در روند کاشت ایمپلنت هایدندانی ایجاد یک طرح درمان شخصی و سفارشی است. این طرح درمان به نیازهای خاص شما می پردازد و توسط یک تیم از متخصصانی انجام می شود که به صورت ویژه برای جراحی های دهان و دندانپزشکی ترمیمی آموزش دیده و در این زمینه ها تجربه دارند. این رویکرد تیمی مراقبت های هماهنگی را بر اساس گزینه ایمپلنتی که برای شما بهتر است ارائه می دهد.

ابتدا جراح در بافت لثه روی حفره دندان از دست رفته برشی ایجاد می کند تا بتواند استخوان را مشاهده کند.    پس از آن باید استخوان برش داده شود و حفره ای برای قرار گیری ایمپلنت درون آن آماده کند. ایمپلنت ریشه دندان، که یک پست کوچک ساخته شده از تیتانیوم است، درون حفره ایجاد شده قرار می گیرد. در انتها بافت لثه مجدداً روی آن قرار می گیرد و بخیه زده می شود. باید چند ماه زمان داده شود تا استخوان پیرامون ایمپلنت رشد کند، با آن جوش بخورد و بهبود پیدا کند تا ایمپلنت به یک پایه محکم داخل استخوان فک تبدیل شود. روند بهبود می تواند بین 6 تا 12 ماه طول بکشد.

وقتی ایمپلنت با استخوان پیوند خورد، در جراحی دوم مجدداً لثه برش داده می شود تا بتوان ایمپلنت را مشاهده کرد. سپس یک پست متصل کننده کوچک به نام اباتمنت به پست ایمپلنت متصل می شود که وظیفه آن نگهداشتن دندان جدید است. این قطعه بیرون از بافت لثه قرار می گیرد بنابراین لثه اطراف آن شکل داده و بخیه زده می شود. برای قرار دادن روکش جدید روی ایمپلنت باید از دندان های اطراف قالب گرفت تا الگوی بایت بیمار بدست بیاید. دندان یا دندان های جدید بر اساس این الگوی جدید ساخته می شوند. دندان جایگزینی به نام روکش که به اباتمنت چسبانده می شود.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:
آیا برای ارتودنسی کشیدن دندان لازم است؟

پس از این جلسه باید مدتی زمان سپری شود تا بافت لثه اطراف اباتمنت بهبود پیدا کند و آماده قرار گیری روکش شود.

گاهی اوقات به جای روکش های دندانی تکی، برای برخی بیماران از پروتزهای دندانی متحرک استفاده می شود که با اتصالات چفت مانند خاصی روی ایمپلنت های دندانی قرار می گیرند.

نکته ای که دندانپزشک باید به آن دقت کند انتخاب رنگ روکش ایمپلنت شما بر اساس رنگ دندان های طبیعی است. از آنجا که ایمپلنت های دندانی داخل استخوان فک جوش می خورند، دندان های جایگزین ظاهر، احساس، و عملکردی درست شبیه دندان های طبیعی خود شما خواهند داشت.

آیا فرایند کاشت ایمپلنت های دندانی درد دارد؟

شما در طول فرایند کاشت ایمپلنت های دندانی هیچ دردی احساس نخواهید کرد. اکثر بیمارانی که آنها را دریافت کرده اند همین موضوع را تأیید کرده اند. آنها معتقدند که کاشت ایمپلنت های دندانی دردی کمتر از کشیدن دندان دارد. در طول فرایند یا به شما آرامبخش داده خواهد شد یا از بی حسی موضعی یا بیهوشی کامل استفاده خواهد شد تا هیچ دردی موجب آزار شما نشود. در جلسه مشاوره، دندانپزشک یا جراح دهان و دندان با شما راجع به هر نگرانی که ممکن است داشته باشید با شما گفتگو خواهد کرد. شما به مدت چند روز پس از فرایند ممکن است تنها مقدار جزئی ناراحتی تجربه کنید که با استفاده از داروهای مسکن OTC مانند تیلنول یا موترین کاملاً قابل کنترل است.

ایمپلنت جایگزین دندان از دست رفته

ایمپلنت جایگزین دندان از دست رفته

ایمپلنت های دندانی چقدر دوام دارند؟

مدت زمانی که ایمپلنت های دندانی دوام خواهند داشت به مراقبت های دهانی شما بستگی خواهد داشت. ما توصیه می کنیم در کنار اقدامات بهداشتی دهان و دندان و نیز مراقبت از ایمپلنت های دندانی، مراجعات منظم به دندانپزشک را برای افزایش طول عمر ایمپلنت های دندانی فراموش نکنید. اگر این اقدامات را رعایت کنید ایمپلنت های دندانی شما می توانند تا پایان عمر همراه شما باشند.

نحوه مراقبت از ایمپلنت های دندانی

ایمپلنت های دندانی به همان مراقبت هایی نیاز دارند که دندان های واقعی نیاز دارند، از جمله مسواک زدن، نخ دندان کشیدن، شستشوی دهان با دهانشویه های آنتی باکتریال، و چکاپ های منظم دندانپزشکی.

آیا ایمپلنت های دندانی بی خطر هستند؟

ایمپلنت های دندانی روشی بی خطر، امن، شناخته شده، و کاملاً تأیید شده برای احیاء لبخند و عملکرد دندان های شما هستند. آنها ساخته شده اند تا چندین سال برای شما دوام داشته باشند، و درست مانند دندان های طبیعی شما باشند. دندانپزشکان در سراسر دنیا تاکنون میلیون ها لبخند را با موفقیت با استفاده از ایمپلنت های دندانی احیاء کرده اند، به همین دلیل می توانید اطمینان داشته باشید که در مسیر درستی قرار دارید.

چه تفاوتی بین ایمپلنت های دندانی و پروتزهای مصنوعی وجود دارد؟

اصلی ترین تفاوت این است که ایمپلنت های دندانی به صورت دائمی در جای خود قرار می گیرند، در حالی که پروتزهای مصنوعی متحرک هستند. ایمپلنت های دندانی راهکارهای دائمی تر و طبیعی تری هستند. گاهی اوقات از آنها برای قرار گیری ثابت پروتزهای مصنوعی استفاده می شود. پروتزهای مصنوعی یا همان دنچرها متحرک هستند اما با استفاده از ایمپلنت های دندانی می توانند نیمه دائمی شوند.

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *