مشکلات و ناهنجاری های فک و صورت

اختلالات و مشکلات فک و صورت از جمله مشکلاتی هستند که افراد بسیاری با آنها درگیر می‌باشند زیرا حیطه‌ی وسیعی از ناراحتی‌ها را در بر می‌گیرند، از کوچکترین دردهای ایجاد شده در فک گرفته تا پیچیده‌ترین مشکلات ظاهری از قبیل عدم تناسب یا قرار گرفتن نادرست دو فک بالا و پایین روی یکدیگر. از آنجا که اینگونه مشکلات پیامدهای ناگواری با خود به همراه دارند با کسب اطلاعات در خصوص آنها و اقدام جهت درمان آنها می‌توان از این پیامدها جلوگیری نمود. شایع‌ترین مشکلات فک و صورت عبارتند از: فشردن یا ساییدن دندان‌ها روی یکدیگر، اختلالات مفصل گیجگاهی-فکی، آرتروز فک، مشکلات سینوس‌ها، آسیب به فک طی حادثه، التهاب موضعی و مخرب استخوان فک (کورک استخوانی) و مشکلات دهان و دندان از قبیل بیماری‌های بافت پری دونتال (بافت اطراف دندان‌ها)، درد دندان، پوسیدگی، فاصله‌ی بین دندان‌ها، دندان آسیب دیده و آبسه

مقالات آموزشی فک و صورت

جراحی فک در کرج

/
جراحی فک در کرج مورد سوال و جستجوی مراجعینی از استان البرز می باشد که در مراجعه به متخصص ارتودنسی در کرج و یا حراح فک در کرج،متوجه شده اند که ناهنجاری فکی دارند و شدت این مشکل فکی به اندازه ای است که قابل درمان و یا استتار توسط ارتودنسی نیست و علاوه بر ارتودنسی نیازمند جراحی فک نیز می باشند.در این مقاله ابتدا انواع جراحی فک را مرور می کنیم؛سپس انواع جراحی فک را بررسی می نماییم و در ادامه ارتوسرجری در کرج را با شما به بحث می نشینیم و در انتهای مقاله نیز لیست متخصصین فک و صورت کرج را ارائه خواهیم نمود.

درمان تانگ تراست یا جلو آمدن زبان

/
تانگ تراست نوعی الگوی بلع غیر عادی است. اصطلاح تانگ تراست به قرار گیری زبان هنگام بلع اشاره دارد. در صورتی که زبان از پشت دندان های جلوی دهان رو به جلو فشار وارد کند

عدم تقارن صورت چیست و چگونه درمان می شود؟

/
علل عدم تقارن صورت می توانند به سه دسته تقسیم شوند: عوامل ژنتیکی، عوامل مربوط به رشد، و عوامل اکتسابی.چرا باید عدم تقارن صورت درمان شود؟ چرا باید جراح و فک صورت یا متخصص ارتوسرجری انتخاب کرد؟

بی حسی در جراحی فک و صورت

/
فرایندهای دندانپزشکی عموماً تحت بی حس کننده های موضعی انجام می شوند. ضروری است که ارزیابی های قبل از جراحی روی بیمار انجام شوند و ماده درست برای بی حسی حین جراحی انتخاب شود.

اختلالات مفصل فکی گیجگاهی و درمان ارتودنسی

/
TMJ اسم مخففی است که برای مفصل فکی گیجگاهی انتخاب شده است. این مفصل پیوند بین فک U شکل پایین (مندیبل) با جمجمه است. مشکل اختلالات مفصل فکی گیجگاهی اختلالات عضلات فک، مفاصل فکی گیجگاهی، و اعصابی هستند

عقب رفتگی فک (رتروگناتیسم)

/
رتروگناتیسم شرایطی است که در آن فک پایین از فک بالا عقب تر قرار گرفته است و این باعث می شود ظاهر آن مانند اور بایت شدید به نظر برسد.

درد فک و درمان ارتودنسی

/
درمان ارتودنسی موجب بالا رفتن خطر اختلالات فکی- گیجگاهی یا درد مفاصل فکی- گیجگاهی نمی شود. اما این که آیا صاف کردن دندان ها می تواند این درد را تسکین دهد یا خیر، تحقیقات بیشتری لازم است.

جلو بودن فک پایین (آندربایت)

/
آندربایت اصطلاحی است که جلو آمدگی دندان جلوی فک پایین و قرار گیری آنها خیلی جلوتر از دندان جلوی فک بالا است.در برخی موارد، آندربایت می تواند شدید باشد و باعث شود دندان های فک پایین خیلی جلوتر بیایند.

جلو بودن فک

/
پروگناتیسم یا جلو آمدگی فک ناهنجاری ساختاری صورت است که موجب جلو آمدگی فک بالا یا پایین می شود.جلو آمدگی فک بالا تحت عنوان اوربایت یا اورجت و جلو آمدگی فک پایین تحت عنوان آندربایت شناخته می شود

جراحی فک و ارتودنسی

/
جراحی اصلاحی فک برای مشکلات ارتودنسی توصیه میشود که ماهیت اسکلتی دارند- به این معنا که کجی و ناهمراستایی  ناشی از موقعیت دندان در فک نیست بلکه در نتیجه اندازه یا وضعیت خود فک است.

بهترین متخصص ارتودنسی کرج

/
چندین فاکتور علمی و اخلاقی تعیین کننده بهترین متخصص ارتودنسی کرج می باشد. بهترین متخصص ارتودنسی کرج باید بالاترین درجه علمی را داشته باشد (ترجیحا فوق تخصص ارتودنسی باشد) بهترین متخصص ارتودنسی کرج برای اینکه اطلاعات به روزی داشته باشد بایستی در دانشگاه تدریس کند.

فوايد ارتودنسی

/
با صاف شدن دندان‌ها، شکاف‌های عمیق که محل تجمع باکتری‌های مضر هستند از بین خواهند رفت. بدون درمان ارتودنسی، این مکان‌های مخفی امکان انباشته شدن ذرات غذا را فراهم می‌کنند.

انکیلوز دندان

/
از نظر بالینی دندانی که انکیلوز شده است کوتاه‌تر از دندان‌های مجاور است یا نسبت به آنها اندکی جابجا شده است. عدم حرکت دندان و قرار گرفتن دندان در سطحی پایین‌تر از سطح دندان‌های مجاور یا بالاتر بودن کناره‌های لثه، از جمله علائم بالینی انکیلوز دندان هستند.

مراحل ارتودنسي

/
در تمام انواع ارتودنسي لازم است كه فرد براى مشاوره نزد دكتر ارتودنسي متخصص مراجعه كند و پس از انتخاب متخصص ارتودنسي مورد نظر خود ، عكسهاى ارتودنسي را تهيه نمايد. پس از رفع پوسيدگى هاى احتمالى دندانها و انجام جرمگيرى دندان (در صورت نياز) جلسه شروع به كار ارتودنسي براى فرد در نظر گرفته مى شود و ازين جلسه درمان ارتودنسي وى آغاز مى گردد.

كلينيك ارتودنسي در كرج

/
يكى از سوالاتى كه از متخصص ارتودنسي پرسيده مى شود اين است كه آيا بهتر است ارتودنسي را در كلينيك دندانپزشكى انجام دهيم يا كلينيك ارتودنسي (مطب متخصص ارتودنسي) . تفاوت هاى كلينيك دندانپزشكى و كلينيك ارتودنسي در چيست؟ در اين مقاله بر آن شديم كه تفاوت انجام ارتودنسي در كلينيك دندانپزشكى با کلینیک ارتودنسي را ذکر کنیم

هزينه ارتودنسی در کرج

/
در كلينيك هاى ارتودنسي دكتر اصلانى تلاش شده است ضمن بالا بردن سطح كيفيت خدمات و مواد مصرفى،هزينه ارتودنسي در سطح قابل قبولى حفظ شود

ارتودنسي دندان

/
ارتودنسي از دو لغت ارتو به معناى صاف و دنسي به معناى دندان تشكيل شده است و به عنوان علم مرتب كردن دندانها شناخته مى شود.  به متخصص اين رشته نيز اصطلاحا ارتودنتيست گفته مى شود عمر ايجاد اين تخصص دندانپزشكى به اواخر قرن نوزدهم برمى گردد. براى سالها اين شاخه از دندانپزشكى به ارتودنسي دندان معروف بود

عکس های قبل و بعد درمان های فک و صورت

طرح سوال در مشاوره آنلاین مشکلات فک و صورت

سوالات خود را درباره مشکلات فک و صورت از دکتر اصلانی بپرسید

فیلتر:همهبی پاسخ
ارتودنسی
1229 بازدید0 پاسخ0 رأی
هزینه ارتودنسی ثابت و لینگوال
سحر پرسیده 5 سال پیش • 
2290 بازدید0 پاسخ0 رأی
ارتودنسی
2138 بازدید0 پاسخ0 رأی

رزرو آنلاین نوبت ویزیت ارتودنسی جراحی

همین حالا نوبت ویزیت ارتودنسی کودک خود را به صورت رایگان دریافت کنید

بارگذاری...
5/5 (1 نظر)