بهترین متخصص ارتودنسی کرج

بهترین دندانپزشک ارتودنسی در کرج

بهترین دندانپزشک ارتودنسی در کرج چه کسی است؟ ارزش این سوال را مراجعینی درک می کنند که کلینیک های ارتودنسی مختلف کرج را مراجعه کرده اند ولی هنوز در پیدا کردن دکتر ارتودنسی خود تصمیم نگرفته اند. آیا برای ارتودنسی باید به یک دندانپزشک مراجعه کرد؟ دکتر ارتودنسی چه کسی است و چه فرقی با یک متخصص ارتودنسی دارد؟ سوالاتی از این قبیل را در مقاله پیش رو بررسی خواهیم کرد. ابتدا ارتباط دندانپزشکی و متخصص ارتودنسی را بررسی می نماییم؛ سپس به سراغ ارزیابی یک دکتر ارتودنسی می رویم و در نهایت متخصص ارتودنسی در کرج را معرفی خواهیم نمود.

دندانپزشک در کرج

شهر کرج و استان البرز بالای هزار نفر دندانپزشک را در خود گنجانده اند. این تعداد علاوه بر بهداشتکاران دهان و دندان و دندانپزشکان تجربی کرج می باشد و مربوط به دندانپزشکان عمومی این استان می باشد. یک دندانپزشک دارای مجوز کار در کرج یا دوره شش ساله دندانپزشکی را در دانشکده های دندانپزشکی داخل کشور گذرانده است ویا این دوره را در خارج از کشور سپری کرده است و دوره تکمیلی دندانپزشکی را در داخل کشور تکمیل کرده است(مدرک خود را اصطلاحا” معادلسازی کرده است). وزارت بهداشت کشور ما مدرک دانشکده های مشخصی از خارج کشور را برای معادلسازی در ایران قبول دارد و فردی که خارج از کشو، دندانپزشکی خوانده است باید دوره خود را در این دانشکده ها گذرانده باشد. یک دندانپزشک عمومی پس از دریافت مدرک دکترای دندانپزشکی خود باید با خدمت در مناطق محروم ۲۵۰ امتیاز کسب نماید تا بتواند در کرج مطب بزند. البته در شرایطی خاص و تبصره دا، دندانپزشکان می توانند مستقیما” نیز در کرج مطب یا کلینیک احداث نمایند. پس یک دندانپزشک برای دریافت مجوز کار در کرج، پس از فارغ التحصیلی باید دوران طرح خود را نیز سپری کرده باشد.

دندانپزشک ارتودنسی در کرج

تا اوایل دهه ۱۴۰۰ تعداد دندانپزشکان کرج زیر هزار نفر بود و تعداد کل متخصصین دندانپزشکی کرج نیز به سختی به صد نفر می رسید. تعداد متخصصین ارتودنسی کرج که مجوز طبابت داشتند نیز در این سالها به سختی به بیست نفر می رسید. در اوایل دهه ۱۴۰۰ که جمعیت شهر کرج یک و نیم میلیون نفر را گذرانده است؛ بالای بیست نفر متخصص ارتودنسی مجوز دار در کرج مشغول به کار می باشند. قبل از سالهای ۱۳۹۰ چون تعداد متخصصین ارتودنسی کرج  کفاف مراجعین استان البرز و شهر کرج را نمی داد، دندانپزشکان در دوره های کوتاه مدتی شرکت می کردند تا با ارتودنسی آشنا شوند و امکان انجام درمان های ساده ازتودنسی را داشته باشند؛ اما اینک و بعد از ۱۴۰۰ سه مسئله مهم در ارتودنسی کرج تغییر کرده است. اول اینکه اگر به ازای هر صد هزار نفر یک متخصص ارتودنسی مورد نیاز در جمعیت، در نظر بگیریم؛ امروز کرج از نظر درمان ارتودنسی دیگر نه تنها کمبود ندارد بلکه  بیشترین تعداد متخصص دندانپزشکی این استان مربوط به تخصص ارتودنسی است. جمعیت یک میلیون و هفتصد هزار نفری کرج دارای بیش از بیست متخصص ارتودنسی (رسمی) است که فراوانی مناسب این تعداد متخصص ارتودنسی را نسبت به جمعیت آن نشان می دهد. دوم اینکه در طی این سالها نتایج درمان دکترهای ارتودنسی دندانپزشک نشان داد که دوره های کوتاه مدت برای آموزش ارتودنسی کافی نیستند و برای انجام درمان ارتودنسی( که یک درمان تخصصی است) باید یک دوره تخصصی سه ساله و آنهم در یک محیط آموزشی مجهز(مانند دندانشکده دندانپزشکی)سپری شود. مسئله سوم این است که دوره های کوتاه مدت ارتودنسی که دندانپزشکان برای انجام درمان ارتودنسی سپری می کردند فقط برای درمان موارد ساده ارتودنسی بود ولی تشخیص همین درمان ساده و غیرساده ارتودنسی نیز آموزش خاص خود را می طلبد و رعایت نکردن این خط قرمز نیز مشکلات خاص خود را ایجاد می کند. در هر حالت امروزه برای انجام یک درمان ارتودنسی، دیگر مراجعه به یک دندانپزشک عمومی، توصیه نمی شود و با حضور تعداد مناسب متخصصین ارتودنسی در کشو، انجام این درمان توسط دندانپزشک متخصص ارتودنسی توصیه می شود.

بهترین دندانپزشک ارتودنسی در کرج

کرج بازه های زمانی  ارتودنسی خاصی را گذرانده است. در دهه ۱۳۶۰ تا ۱۳۸۰ تعداد متخصصین ارتودنسی استان البرز به قدری کم بود که مراجعین ارتودنسی کرج برای این درمان حتی به تهران مراجعه می کردند. در سالهای ۱۳۸۰ تا ۱۴۰۰ تعداد متخصصین ارتودنسی البرز افزایش یافتند که چند دلیل عمده داشت. اول اینکه دانشکده دندانپزشکی کرج به مرور به افزایش سطح دندانپزشکی تخصصی استان البرز کمک نمود و بعد اینکه تعداد فارغ التحصیلان ارتودنسی تخصصی در کشور افزایش یافت. به نظر می رسد در سالهای ۱۴۰۰ به بعد دارد این روند معکوس می شود. هم کمیت و هم کیفیت متخصصین ارتودنسی کرج به قدری زیاد شده است که حتی از استان های دیگر کشور نیز مراجعین به خود می پذیرد. کرج اینک علاوه بر بالای بیست متخصص ارتودنسی دارای پروانه طبابت، فلوشیپ فوق تخصص ارتودنسی دارد. جالب است بدانید تعدادی از متخصصین ارتودنسی معروف کشور در شهر کرج و استان البرز مشغول به درمان های ارتودنسی می باشند و برخی از این متخصصین ارتودنسی کرج  از اساتید دانشگاه در رشته تخصصی ارتودنسی می باشند و به تدریس آن مشغول می باشند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:
 ایمپلنت‌ و ارتودنسي

ارتودنسی

ارتودنسی بیشتر از آنچه که درمان به شمار بیاید، کار زیبایی محسوب می شود. در واقع چندین کار دندانپزشکی است که بیشتر جنبه زیبایی دندانها و ارائه طرح لبخند را بر عهده دارند که از جمله آنها ارتودنسی است. در کنار زیبایی، چندین دلیل عمده نیز برای ارتودنسی کردن مطرح می شود که از جمله آنها می توان به بهبود عملکرد دندانها نیز اشاره کرد. البته ارتودنسی محدود به سیم کشی دندانها نمی شود و در مواردی که رشدی از فرد باقیمانده باشد قادر است روابط فکی و صورت نامتناسب بیمار را بهبود دهد؛ حتی اگر رشد نیز به اتمام رسیده باشد، ارتودنسی در کمک با جراحی فک (ارتوسرجری) می تواند به تغییر چهره بیمار کمک شایانی کند. علم ارتودنسی بیش از صد سال است که شکل گرفته است و در این سالها هم از نظر نظری و هم عملی تغییر فراوانی داشته است. تکنیک های درمان ارتودنسی امروزه با سرعت بسیار زیادی پیشرفت می کنند و یک دکتر ارتودنسی بایستی بصورت مداوم خود را در جریان تغییرات این علم، به روز نگه دارد.

بهترین متخصص ارتودنسی در کرج

بهترین متخصص ارتودنسی در کرج

ارتودنسی کرج

ارتودنسی بیشتر از آنچه که درمان به شمار بیاید، کار زیبایی محسوب می شود. در واقع چندین کار دندانپزشکی است که بیشتر جنبه زیبایی دندانها و ارائه طرح لبخند را بر عهده دارند که از جمله آنها ارتودنسی است. در کنار زیبایی، چندین دلیل عمده نیز برای ارتودنسی کردن مطرح می شود که از جمله آنها می توان به بهبود عملکرد دندانها نیز اشاره کرد. البته ارتودنسی محدود به سیم کشی دندانها نمی شود و در مواردی که رشدی از فرد باقیمانده باشد قادر است روابط فکی و صورت نامتناسب بیمار را بهبود دهد؛ حتی اگر رشد نیز به اتمام رسیده باشد، ارتودنسی در کمک با جراحی فک (ارتوسرجری) می تواند به تغییر چهره بیمار کمک شایانی کند. علم ارتودنسی بیش از صد سال است که شکل گرفته است و در این سالها هم از نظر نظری و هم عملی تغییر فراوانی داشته است.تکنیک های درمان ارتودنسی امروزه با سرعت بسیار زیادی پیشرفت می کنند و یک دکتر ارتودنسی بایستی بصورت مداوم خود را در جریان تغییرات این علم،به روز نگه دارد. تا همین ده سال پیش تعداد دکترهای ارتودنسی که در کرج قادر به ارائه درمان ارتودنسی بودند،محدود بود و حتی کفاف نیازهای استان البرز را نیز پاسخ نمی داد اما در دهه ۱۴۰۰ تعداد متخصصین ارتودنسی کرج نسبت به دهه قبل از آن دو برابر شده است و دیگر پیدا کردن دکتر ارتودنسی خوب در کرج کار سختی به شمار نمی آید. در مقاله پیش رو ابتدا متخصصین ارتودنسی در کرج را بررسی خواهیم کرد؛ و سپس به دنبال این موضوع خواهیم رفت که یک متخصص ارتودنسی خوب در کرج و حتی بهترین متخصص ارتودنسی کرج را چگونه می توان پیدا کرد…

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:
مراحل ارتودنسي

متخصص ارتودنسی

اما ارتودنسی را باید پیش چه کسی انجام داد؟ اصلا” چه کسی قادر به تکمیل یک درمان ارتودنسی است؟ ممکن است به ذهنتان خطور کند که ارتودنسی نیز مانند سایر کارهای دندانپزشکی، باید نزد یک دندانپزشک انجام شود. احتمالا” تابلوهای دندانپزشکی را دیده اید که در روی آن کلمه ارتودنسی نوشته شده است یا از آشنایان خود کسی را داشته اید که نزد دندانپزشک درمان ارتودنسی انجام داده است. واقعیت امر این است که یک دندانپزشک در طول دوران تحصیلی خود آموزش ارتودنسی متحرک را می بیند و فقط قادر است مشکلات خفیف ارتودنسی در سنین پایین را درمان کند. ارتودنسی ثابت یا همان سیم بستن دندانها از توانایی یک دندانپزشک خارج است. البته برخی دندانپزشکان در دوره های کوتاه مدتی شرکت می کنند تا با این نوع ارتودنسی آشنا شوند اما این آموزش های مقطعی توانمندی انجام ارتودنسی ثابت را به دندانپزشک نمی دهد. اگر یک دندانپزشک بخواهد ارتودنسی انجام دهد باید در آزمون تخصص دندانپزشکی شرکت کند و از این طریق ظرف سه تا چهار سال آموزش مخصوص به خود را ببیند. در دوره تخصصی ارتودنسی، یک دندانپزشک بصورت کامل  تمام دوره درمان ارتودنسی بیماران تحت درمان خود را تحت کنترل می گیرد و به تمام زوایای یک درمان ارتودنسی آشنا می شود. یک متخصص ارتودنسی صلاحیت و اعتبار یک درمان ارتودنسی را دارد و روش شناسایی یک دندانپزشک متخصص ارتودنسی این است که عنوان متخصص ارتودنسی در مهر نظام پزشکی دندانپزشک مربوطه  بایستی ذکر شود. در گذشته تعداد متخصصین ارتودنسی محدود بود و محدودیت تعداد این متخصصین ارتودنسی، امکان این را نمی داد که تمام مراجعین ارتودنسی، به متخصص ارتودنسی مراجعه نمایند؛ اما در سالهای اخیر تعداد متخصصین ارتودنسی کشور به قدری افزایش یافته است که دیگر مراجعه به یک دکتر ارتودنسی غیر متخصص را نمی توان توجیه نمود.

بهترین متخصص ارتودنسی در کرج

بهترین متخصص ارتودنسی در کرج

متخصص ارتودنسی کرج

کرج با جمعیت بالا و جوانی که دارد،متقاضیان ارتودنسی زیادی را به خود می بیند. درمانهای ارتودنسی در کرج نیز توسط درمانگرهای مختلفی انجام می شود. در کنار تمام درمانهای خوبی  که توسط متخصصین ارتودنسی کرج انجام می شود متاسفانه برخی از درمانها  نیز توسط درمانگرهای فاقد صلاحیت انجام می شود و هزینه های روحی و مشکلات سلامتی عمده ای را به جامعه تحمیل می کند. برخی از مراجعین  در مورد دکتر ارتودنسی که می خواهند نزد وی ارتودنسی کنند تحقیق نمی کنند و از این بابت درگیر مشکلات زیادی می شوند. به این موضوع این مسئله را هم اضافه کنید که معمولا” هیچ دکتر ارتودنسی حاضر نمی شود که درمان نیمه کاره دکتر ارتودنسی دیگری را بپذیرد و به این شکل آنچه که نیمه تمام می ماند درمان ارتودنسی مراجعه کننده است که حل نشده باقی می ماند. بدین ترتیب فردی که می خواهد ارتودنسی باکیفیتی را انجام دهد، باید در مورد درمان ارتودنسی و دکتر ارتودنسی که می خواهد این درمان را انجام دهد،به اندازه کافی بررسی کند. بایستی در انتخاب یک دندانپزشک متخصص ارتودنسی در کرج اسیر تبلیغات نشوید. اما سوال اینجاست که پیش کدام متخصص ارتودنسی کرج باید ارتودنسی کرد؟ در سال ۱۳۹۵ تعداد متخصصین ارتودنسی کرج (که دارای پروانه رسمی طبابت بودند) زیر ۱۰ نفر بود که به نسبت جمعیت یک میلیون و پانصد هزار نفری این شهر در آن سال، کمبود تعداد متخصص ارتودنسی را نسان می داد. اکنون و در سال ۱۴۰۲ جمعیت یک میلیون و هفتصدهزار نفری کرج،بالای بیست متخصص ارتودنسی فعال را در خود می بیند و همین موضوع موجب شده است که نسبت متخصص به جمعیت در این شهر متناسب تر شود و نه تنها لازم نباشد که مراجعین به دکتر ارتودنسی غیرمتخصص مراجعه نمایند بلکه دیگر نیازی به مراجعه ارتودنسی به مراکز ارتودنسی تهران نیز وجود ندارد. متخصصین ارتودنسی کرج اکنون نه تنها نیازهای درمانی خود شهر کرج را تامین می کنند بلکه از شهرهای دیگر استان البرز نیز برای ارتودنسی به آنها مراجعه می نمایند.

بهترین متخصص ارتودنسی در کرج

بهترین متخصص ارتودنسی در کرج

متخصص ارتودنسی خوب در کرج

  اما از کجا متوجه شویم که در لیست متخصصین ارتودنسی کرج، متخصص ارتودنسی خوب کیست… یک متخصص ارتودنسی خوب بایستی سابقه چندین ساله درمان ارتودنسی در یک شهر را داشته باشد. از آنجا که درمان ارتودنسی، کاری طولانی مدت است، یک‌ متخصص ارتودنسی خوب باید حداقل چهارسال سابقه کار در یک شهر را داشته باشد تا بیماران درمان شده خروجی وی(که نماد کیفیت درمان وی هستند)در معرض قضاوت باشند. یک متخصص ارتودنسی خوب نمونه درمانهای ارتودنسی زیادی را برای نمایش به مراجعین در اختیار می گذارد. یک متخصص ارتودنسی خوب،علاوه بر تجربه و کمیت قابل قبول در کار ارتودنسی، کیفیت مناسبی از ارتودنسی را برای مراجعین ارائه می کند. کیفیت درمان ارتودنسی را می توان از خوشنامی متخصص ارتودنسی و بازخورد بیماران سابق وی دریافت. برای پیدا کردن متخصص ارتودنسی خوب در کرج بایستی از لیست متخصصین ارتودنسی کرج، چند دندانپزشک‌ متخصص ارتودنسی به نام و البته خوشنام را برای ارزیابی انتخاب کرد. سابقا” که تعداد متخصصین ارتودنسی کرج محدود بود، همین که برای درمان به متخصص ارتودنسی مراجعه می شد از نظر درمانی قابل قبول بود و تقسیم بندی متخصص ارتودنسی خوب معنی نداشت اما امروزه که لیست متخصصین ارتودنسی کرج تعداد قابل قبولی دارد، این امکان برای مراجعین ارتودنسی البرز ایجاد شده است که بتوانند در ذهن خود از بین متخصصین ارتودنسی، لیست متخصصین ارتودنسی خوب را جدا نمایند. تهیه این لیست متخصصین ارتودنسی خوب، برای مراجعین این امکان را فراهم می کند که بتوانند چند متخصص ارتودنسی خوب را بررسی نمایند و در انتها بتوانند بهترین متخصص ارتودنسی کرج را از بین آنها انتخاب کنند.

بهترین متخصص ارتودنسی در کرج

بهترین متخصص ارتودنسی در کرج

بهترین متخصص ارتودنسی در کرج

چندین فاکتور علمی و اخلاقی تعیین کننده بهترین متخصص ارتودنسی کرج می باشد. بهترین متخصص ارتودنسی کرج باید بالاترین درجه علمی را داشته باشد(ترجیحا” فوق تخصص ارتودنسی باشد). بهترین متخصص ارتودنسی کرج برای اینکه اطلاعات به روزی داشته باشد، بایستی در دانشگاه تدریس کند. بهترین متخصص ارتودنسی کرج باید از حیث چاپ کتاب یا مقالات علمی در مجلات معتبر شخصیت علمی شناخته شده ای داشته باشد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:
ارتودنسي متحرك

از نظر اخلاقی نیز بهترین متخصص ارتودنسی کرج به خوشنامی و خوش اخلاقی شهره است؛ با بیماران خود برخورد مناسبی دارد و در کنار جدیتی که در درمان ارتودنسی به خرج می دهد دلسوز بیمار است. بهترین متخصص ارتودنسی کرج بایستی چهره و وجهه  قابل قبولی در کرج داشته باشد و این اعتبار فقط از طریق تبلیغات حاصل نمی شود. نظرات مراجعین شاید مهمترین فاکتور در ارزیابی و انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی در کرج باشد. اگر مابین چند متخصص ارتودنسی خوب در کرج به شک هستید، بهتر است از مراجعین آنها نکاتی که مدنظرتان هست را بپرسید و ویژگی های درمان آنها را بررسی نمایید. اگر دسترسی به مراجعین لیست متخصصین خوب کرج را ندارید، شبکه های اجتماعی و نظرات مراجعین آنها در اینترنت می تواند کمک کننده باشد. بهرحال وقتی می خواهید بهترین متخصص ارتودنسی کرج را انتخاب نمایید باید بدانید افرادی که قبل از شما،به متخصص مربوطه مراجعه کرده اند،درمانشان چگونه پیش رفته است.

بهترین متخصص ارتودنسی در کرج

بهترین متخصص ارتودنسی در کرج

کلینیک ارتودنسی دکتر اصلانی در کرج و تهران

کلینیک ارتودنسی دکتر اصلانی جامع ترین کلینیک ارتودنسی کرج می باشد. کلینیک جامع ارتودنسی نیز معنای خود را دارد. در این کلینیک تخصصی ارتودنسی،درمان ارتودنسی کودکان توسط متخصص دندانپزشکی کودکان، ارتودنسی بزرگسالان و درمانهای ترکیبی ارتوسرجری (ترکیب ارتودنسی و جراحی فک) توسط تنها فوق تخصص ارتودنسی کرج (دکتر فرزین اصلانی)و جراحان فک زبده ای که همکار و همراه این کلینیک تخصصی هستند، انجام می شوند. در این کلینیک های تخصصی مراجعه کنندگان ارتودنسی بر اساس اولویت سنی و مشکلی که دارند بصورت فوق تخصصی تحت درمان قرار می گیرند. طراحی ویژه،امکانات منحصر به فرد، تسهیلات بهداشتی و کیفیت درمان کلینیک های ارتودنسی دکتر اصلانی در کرج و تهران، درمانی بدون نقص را در اختیار مراجعه کنندگان ارتودنسی قرار می دهد. کلینیک های دکتر اصلانی در جهانشهر کرج و زعفرانیه تهران قرار دارند و علاوه بر اینکه امکان مراجعین بر اساس محل سکونت را فراهم می سازند، به امکانات و تجهیزات به روز مجهز هستند. کلینیک دکتر اصلانی در زعفرانیه تهران دارای جدیدترین تکنولوژی ارتودنسی نامریی می باشد و این قدرت انتخاب را به مراجعین ارتودنسی می دهد که نوع درمان ارتودنسی خود را انتخاب نمایند. دکتر اصللنی تنها فوق تخصص ارتودنسی استان البرز می باشند و سالهاست که در دانشگاه آزاد تهران مشغول به تدریس ارتودنسی به دانشجویان می باشند.

بهترین متخصص ارتودنسی در کرج

بهترین متخصص ارتودنسی در کرج

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *