مقابله با ترس و استرس ارتودنسی

بریس ها به چند دلیل موهبت های بزرگی هستند. پیش از این، اگر دندان ها به شکل خاصی قرار گرفته بودند؛ بودند دیگر. با این حال، خوشبختانه برای ما، گزینه ای اعجاب انگیز وجود دارد که می تواند به صاف کردن دندان ها و اصلاح لبخند ما کمک کند بنابراین کیفیت زندگی ما را بالا می برد. با این حال، در برخی افراد، استفاده از این ابزارها فشار روانی زیادی به آنها وارد می کند. آنها از داشتن یک لبخند فلزی، با مشکل مواجه شدن حرف زدن آنها، و مصخره شدن می ترسند. در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم چگونه به ترس از داشتن بریس ها فائق بیایید و به سمت داشتن لبخندی فوق العاده حرکت کنید.

ترس از بریس های ارتودنسی

  • گرچه تعداد زیادی از افراد هستند که از ایده استفاده از بریس ها برای مدتی کوتاه، به منظور داشتن لبخندی صاف همیشه استقبال می کنند، اما برای برخی دیگر هنوز مبارزه ای فرسایشی است؛ بین تمایل و ترس. اگر شما همیشه در ذهنتان داشتن لبخند زیبا را رویاپردازی می کنید اما نمی توانید خودتان را به استفاده از بریس ها قانع کنید، شما یکی از این افراد هستید.
  • البته، شما این را می دانید که استفاده از آنها هم شما را از شر ترس از آنها رها خواهد کرد و هم اعتماد به نفس شما را بالا خواهد برد، اما نمی توانید خودتان را با این حقیقت روبرو سازید که لازم است آنها را به مدت دو سال هر روز استفاده کنید. وقتی ارتودنتیست درمان شما را آغاز می کند، هیچ راه برگشتی وجود ندارد. خبر خوب این است که شما می توانید به این ترس فائق بیایید. بیایید ببینیم چطور ممکن است.
  • برخی افراد از استفاده از براکت ها به دلایل متعددی هراس دارند. ما به بیان مهم ترین ها خواهیم پرداخت و اینکه چه کاری باید برای آنها انجام دهید.
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:
ارتودنسي دندان نيش

خجالت

  • این بویژه بین کودکان و نوجوانان شایع است. ممکن است آنها با استفاده از بریس ها بیش تر از داشتن دندان های کج خجالت زده شوند. علت این است که، اکثر افراد کم سن از اینکه نسبت به هم سالان خود متفاوت به نظر برسند می ترسند، این باعث می شود آنها مستعد طعنه زدن و دعوا کردن باشند. به همین دلیل است که لازم است کودک شما بداند این ترس بی پایه و اساس است.
  • از او بخواهید بنشیند و برای او توضیح دهید که اگر اکنون تحت درمان قرار بگیرند باعث خواهد شد برای بقیه عمر خود چهره ای زیباتر پیدا کند. علاوه بر این، از او بخواهید باور کند که تعداد زیادی کودک دیگر نیز هستند که در مدرسه از این ابزارهای استفاده می کنند. علاوه بر این، می توانید به او وعده دهید با انتخاب برخی اجزاء ابزار (لیگاچور) می توانند ابزاری ویژه خود داشته باشند. این باعث می شود روند درمان برای آنها با مزه تر شود.
ترس از ارتودنسی

ترس از ارتودنسی

درد

  • افراد زیادی فکر می کنند که فرایند دریافت براکت ها درد شدیدی بوجود خواهد آورد. شاید مقداری عجیب باشد که چرا مردن می ترسند. علاوه بر این، آنها می ترسند که ایجاد فاصله و فرایند تنظیم نیز درد داشته باشد. گرچه ممکن است مقداری ناراحتی با استفاده از این ابزارها همراه باشد، اما دردی نیست که فرد را خانه نشین کند. این درمان شامل پیچاندن و تاب دادن دندان ها در جای خود است. روند درمان نسبتاً آرام است، و تنظیم و صاف کردن دندان ها به تدریج اتفاق می افتد.
  • داشتن براکت ها کلاً بدون درد است. براکت های فلزی ممکن است در ابتدا به داخل دهان ضربه های ریزی وارد کنند، اما مدتی پس از قرار گیری برای نخستین مرتبه داخل دهان از بین خواهد رفت. ممکن است ارتودنتیست مقدار موم در اختیار شما قرار دهد تا روی براکت هایی که آزار دهنده هستند قرار دهید و از بروز این مشکلات پیشگیری نمایید. با این حال، به مرور زمان پوست داخل دهان سفت می شود تا با شرایط موجود تطبیق پیدا کند و پس از مدتعی دیگر نیاز به موم هم نخواهند داشت.
  • تنها زمانی که ممکن است درد و ناراحتی را تجربه کنید در طول تنظیم مجدد ابزار است. در این زمان، احتمالاً مقداری درد و ناراحتی تجربه خواهید کرد. این مسئله مشکل جدی نیست و برخی مسکن های OTC کمک کننده خواهند بود.
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:
ارتودنسى یا ونیر؟

تجربه بد قبلی

  • اگر فردی وقتی کم سن تر بوده است از ارتودنتیست تجربه ای نا خوشایند دارد، این احتمال وجود دارد که تجربه روی واکنش های وی در آینده نسبت به ارتودنتیست تأثیر خواهد داشت. گرچه فائق آمدن بر این نوع ترس بی پایه و اساس دشوار است اما پیدا کردن یک ارتودنتیست مجرب به کاهش عدم اعتماد کمک خواهد کرد.
  • یک متخصص مجرب هرگز اجازه نخواهد داد شما تجربه بدی داشته باشید. علاوه بر این، اگر فردی که می ترسد کودک باشد، نسبت به او حساس خواهد بود و به والدین و کودک اطمینان خواهد داد که این اتفاق تکرار نخواهد شد.
ترس از ارتودنسی

ترس از ارتودنسی

عدم داشتن آگاهی

  • در اکثر موارد، ممکن است ترس افراد از درمان ارتودنسی به علت نداشتن اطلاعات کافی از اتفاقاتی باشد که قرار است در طول درمان رخ دهند.
  • بنابراین اجازه دهید ارتودنتیست شما از علت ترس شما اطلاع داشته باشد تا روند درمان را برای شما توضیح دهد. وقتی بدانید یک ابزار خاص چیست و چکار می کند، اضطراب شما از بین خواهد رفت.

ترس از گیر کردن ذرات غذا کنار ابزار

  • این بین کودکان یک نگرانی واقعی است. گیر کردن ذرات غذا کنار دندان های آنها می تواند باعث شود موجب وارد شدن آسیب جدی به “اعتبار” آنها در مدرسه شود. کودکان این چیزها را جدی می گیرند. بنابراین، اگر کودک شما به خاطر چنین دلایلی از درمان شدن پرهیز می نماید، برای او توضیح دهید که احتمال گیر کردن ذرات غذا کنار دندان ها در افرادی که ابزار دارند به اندازه افرادی است که ابزار ندارند.
  • اما برای اطمینان دادن به او که چیزی برای ترسیدن از آن وجود ندارد، می توانید یک آینه جیبی و مسواک اضافی برای رفتن به مدرسه در اختیار او قرار دهید. این کار به آنها کمک می کند تا اطمینان حاصل نمایند که هیچ خدشه ای به غرور آنها وارد نخواهد شد. به عنوان یک فرد بزرگسال که نیاز به حمایت دارد، برای خود نیز می توانید چنین کاری انجام دهید. همیشه بعد از وعده های غذایی مسواک بزنید.
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:
آیا ممکن است در سنین بالا دندان ها جابجا شوند؟

ترس از داشتن بریس ها برای مدت زمان طولانی

  • درمان ارتودنتیک زمان زیادی نمی برد. فرایند تدریجی است تا بتوان از بروز درد جلوگیری کرد، بعلاوه، بتوان این اطمینان را حاصل نمود که صاف شدن دندان ها به همان اندازه ای که به نظر می رسد طبیعی است.
  • بنابراین لازم است شما خودتان را از نظر ذهنی برای انقباضات جدیدی که قرار است برای مدت زمانی طولانی داشته باشید آماده کنید. به خاطر داشته باشید که یک یا دو سال درمان در مقایسه با 50 سال زندگی کردن با یک لبخند نازیبا چیزی نیست.
0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *