حقایقی در مورد بریس ها که شاید باور نکنید!

بریس ها یک روش درمانی ارتودنتیک برای همراستا کردن دندان ها هستند که به دوران باستان باز می گردد و در طول زمان توسعه یافته است! در این مقاله حقایقی دیوانه کننده در مورد بریس ها را با شما درمیان می گذاریم که باور آنها برای شما دشوار خواهد بود

بریس ها تقریباً 300 سال است که وجود دارند!

باستان شناسان قبلاً مومیایی شده های باستانی را با نوارهای فلزی پیچیده شده در اطراف دندان ها کشف کرده بودند.

در سال 1728، پیر فاشار Pierre Fauchard فرانسوی، که تصور می شد یک مدرنیست برای زمان خود باشد، اولین کتاب دندانپزشکی را به نام “دندانپزشک جراح” نوشت. در این کتاب از ارتودنسی و بویژه روش های صاف و همراستا کردن دندان ها صحبت شده است! فاچارد ابزاری را ابداع کرد که او آن را “باندو” (که ما اکنون آن را تحت عنوان محافظ دهان می نامیم) نامید، که به نظر او به دندان ها کمک می کرد تا در موقعیت مورد نظر خود باقی بمانند.

سپس در سال 1757، یک فرانسوی دیگر به نام پیر بورده Pierre Bourdet، که اتفاقاً دندانپزشک پادشاه فرانسه نیز بود، کتابی به نام “هنر دندانپزشک” نوشت که ساخت باندوی فوچارد را گسترش داد. بورده بهبودهایی در ابزار ایجاد کرد و به کشف مهمی دست یافت که برای جلوگیری از فشردگی دندان ها داخل دهان می توان دندان عقل را کشید. این کشف نقش مهمی در دندانپزشکی مدرن ایفا می کند، زیرا فشردگی بیش از حد دندان ها یکی از دلایل شایع دندان های کج در بزرگسالان امروزی است.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:
ارتودنسی چيست؟

در سال 1819، کریستف فرانسوا دلابار Christophe-Francois Delabarre نخستین بریس مدرن را برای دندان را ایجاد کرد. در ابزار او از یک سیم “تخت” استفاده می شد که مستقیماً روی هر مجموعه از دندان ها قرار می گرفت تا آنها را در جای خود نگه دارد. در سال 1843، دکتر ادوارد مینارد Edward Maynard، الاستیک ها را به درمان اضافه کرد تا تراز فک ها را بهبود بخشد (مشابه الاستیک هایی که اکنون داریم).

با این حال، تا قبل از دهه 1900 اصطلاح بریس ها به طور گسترده امروزی مورد استفاده قرار نگرفت و پس از آن بود که توسط جامعه دندانپزشکی و بیماران آن پذیرفته شد.

حقایقی عجیب در مورد ارتودنسی

حقایقی عجیب در مورد ارتودنسی

بریس ها را می توان تا دوران مصر باستان ردیابی کرد!

نخستین بریس های ارتودنسی را می توان به مصر باستان نسبت داد! به گفته انجمن ارتودنتیست های آمریکا (AAO)، باستان شناسان قبلاً مومیایی های باستانی را با نوارهای فلزی پیچیده شده به دور دندان های آنها کشف کرده اند.

به جای سیم های فلزی که ما اکنون استفاده کنیم، ظاهراً برای بستن شکاف بین دندان ها در دوران قبل از میلاد از “کتگوت” استفاده می شده است. اصطلاح “catgut” به ریسمانی مشتق شده از پوست حیوانات اشاره دارد که مانند سیم های امروزی به دندان ها متصل می شود.

حقایقی عجیب در مورد ارتودنسی

حقایقی عجیب در مورد ارتودنسی

اولین بریس ها از طلا ساخته شده بودند!

آیا می دانسته اید که بریس های اولیه از طلا ساخته شده اند؟ برای ساخت سیم ها، گیره ها، لیگاچورها و ابزارهای ترک عادت معمولاً از طلای چهارده تا هجده عیار استفاده می شد که همگی در فرآیند اصلاح مجدد استفاده می شدند. می پرسید چرا طلا؟

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:
آیا آبریزش دهان هنگام استفاده از محافظ دندان عادی است؟

طلا به دلیل چکش خواری آن مورد استفاده قرار می گرفت، اما به دلیل “نرم بودن” آن به تنظیمات بیشتری نیاز داشت، و بسیار گران بود.

حقایقی عجیب در مورد ارتودنسی

حقایقی عجیب در مورد ارتودنسی

ناسا سیم هایی را ایجاد کرد که در بریس های امروزی استفاده می شوند!

در اواخر قرن بیستم، ناسا یکی از مهم ترین پیشرفت های ارتودنتیک را توسعه داد که روش مرتب کردن مجدد دندان ها را برای همیشه تغییر داد. این اختراع سیم های آلیاژ تیتانیوم نیکل گرما فعال شده بود.

این سیم ها هنگامی که در دمای اتاق هستند، بسیار انعطاف پذیر هستند و با گرم شدن با دمای بدن فعال می شوند و به تدریج دندان ها را در جهت مورد نظر حرکت می دهند.

این سیم ها به دلیل خاصیت فعال سازی حرارتی، توانایی حرکت دندان ها را برای مدت طولانی تری حفظ می کنند و نسبت به سیم های فلزی معمولی به توجه کمتری نیاز دارند! با تشکر از ناسا!

بریس ها مغناطیسی نیستند!

علیرغم داستان ها و افسانه هایی که ممکن است شنیده باشید، بریس ها مغناطیسی نیستند!

بریس های امروزی معمولاً از آلیاژ نیکل تیتانیوم یا فولاد ضد زنگ با کیفیت بالا ساخته شده اند. از آنجا که آهنربا به دو عنصر بور و نئودیمیم نیاز دارد، لازم نیست نگران باشید، زیرا این عناصر در بریس ها یافت نمی شوند.

حقایقی عجیب در مورد ارتودنسی

حقایقی عجیب در مورد ارتودنسی

افراد مشهور هم از بریس ها استفاده می کنند!

آیا تا به حال از خود پرسیده اید که افراد مشهور چگونه صاحب این لبخندهای هالیوودی شده اند؟ دقیقا مثل بقیه افراد. بسیاری از بازیگران مشهور، خوانندگان و ورزشکاران حرفه ای از ابزارهای ارتودنسی برای اصلاح مشکلات دندان های خود و بهبود لبخند خود استفاده می کنند، از جمله تام کروز، کاترین هیگل، چلسی کلینتون و ووپی گلدبرگ.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:
بوتاکس در دندانپزشکی: درمانی که دیگر صرفاً جنبه زیبایی ندارد

در حال حاضر میلیون ها نفر در ایالات متحده از بریس ها استفاده می کنند!

بر اساس گزارش انجمن ارتودنتیست های آمریکا، تقریباً 4 میلیون نفر در ایالات متحده از بریس یا نوع دیگری از ابزارهای ارتودنسی برای صاف کردن دندان های خود استفاده می کنند. از بین افرادی که تحت درمان قرار می گیرند، 75 درصد زیر 18 سال هستند.

درمان ارتودنسی فقط از سن 7 سالگی امکان پذیر نیست!

انجمن ارتودنتیست های آمریکا توصیه می کند که به محض ظاهر شدن بی نظمی های دندانی، حداکثر تا ۷ سالگی کودک خود را نزد متخصص ارتودنسی ببرید.

ارزیابی زود هنگام می تواند به تعیین وجود مشکلات کمک کند و در صورت لزوم، مناسب ترین زمان برای درمان ارتودنسی را پیش بینی کند. علاوه بر این، بسیاری از بیماری ها در صورت شناسایی زود هنگام، به مراتب راحت تر درمان می شوند.

همانطور که در این حقایق جالب ارتودنتیک مشاهده می کنید، تکنیک ها و ابزارهایی که توسط ارتودنتیست ها برای صاف کردن دندان ها استفاده می شوند، مطمئناً در طول سال ها تکامل یافته و بهبود یافته اند. با این حال، یک چیز همیشه ثابت بوده است: مردم میل شدیدی به یک لبخند یکدست و جذاب دارند. اگر می خواهید در مورد بهبود ظاهر دندان های خود با بریس اطلاعات بیشتری کسب کنید، امروز با متخصص ارتودنسی خود در مورد گزینه های درمان صحبت کنید.

چه به فکر دریافت بریس ها باشید و چه در حال حاضر تحت درمان باشید، چیزهای زیادی وجود دارند که باید در مورد صاف کردن لبخند خود بدانید. درمان ارتودنسی فقط در مورد سیم، براکت و کش نیست. بسیاری از حقایق جالب ارتودنسی وجود دارد که باید در مورد بریس ها و اینکه چرا صاف کردن دندان ها آسان تر از همیشه است، یاد بگیرید.

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *