آموزش درست نخ دندان کشیدن با وجود براکت ارتودنسی

نخ دندان کشیدن با وجود براکت ها روی دندان ها آنقدرها هم که ابتدا ممکن است به نظر برسد کار دشواری نیست. این مهارت ضروری ارزش آن را دارد که یاد بگیرید چگونه به درستی آن را انجام دهید. نخ دندان به سطوحی از دندان های شما می رسد که مسواک شما نمی تواند. ابزار ارتودنسی شما می تواند راحت تر از قبل ذرات غذا را پنهان کند. نیاز به نخ دندان کشیدن با وجود بریس ها هرگز مهم تر از زمانی نیست که تحت درمان ارتودنسی قرار می گیرید. ما به شما یاد خواهیم داد چگونه با گزینه های مختلف کنار براکت های ارتودنسی را نخ دندان بکشید. اگر احساس می کنید برای انجام این روند با چالش بزرگی مواجه هستید، با مطب ارتودنتیست خود تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

نخ دندان کشیدن کنار براکت ها

نخ دندان کشیدن به زدودن ذرات اضافی غذا و پلاک ها (فیلم های نامرئی که روی دندان های شما تشکیل می شوند و از مینای دندان شما تغذیه می کند و باعث پوسیدگی دندان ها می شود) کمک می کند. افزودن سیم های کمانی و براکت ها به دندان ها به این معناست که نخ دندان کشیدن با وجود براکت ها نسبت به قبل گام های بیشتری نیاز دارد. خبر خوب اینکه، با یک ذره تمرین و با ابزارهای موجود، خیلی زود نخ دندان کشیدن با براکت ها به یک عادت برای شما تبدیل خواهد شد. ابزارهای زیر در طول درمان ارتودنسی با پر استفاده هستند:

  • نخ دندان
  • فلاس تریدر
  • نخ دندان دسته دار
  • واتر فلاسر
  • مسواک های بین دندانی پروکسی براش
نخ دندان کشیدن در ارتودنسی

نخ دندان کشیدن در ارتودنسی

فلاس تریدر

ابزار کمک کننده ای به نام فلاس تریدر بیشتر از نخ دندان کشیدن به روش سنتی می تواند برای نخ دندان کشیدن کنار براکت ها به شما کمک کند. فلاس تریدرها به شما کمک می کنند نخ دندان را پشت براکت ها ببرید. فلاس تریدر مانند یک سوزن پلاستیکی کوچک به نظر می رسد. یک تکه از نخ دندان را باید داخل حفره فلاس تریدر قرار دهید سپس سوزن پلاستیکی را از زیر سیم کمانی بریس های خود رد کنید و نخ دندان را از آنجا رد کنید. پس از آنکه نخ دندان زیر سیم کمانی قرار گرفت، می توانید مثل همیشه دندان های خود را نخ دندان بکشید. وقتی کار شما با یک دندان تمام شد، نخ دندان را بیرون بیاورید و این کار را برای همه دندان ها با همان فلاس تریدر تکرار کنید.

نخ دندان کشیدن در ارتودنسی

نخ دندان کشیدن در ارتودنسی

نخ دندان های دسته دار

نخ دندان های دسته دار محصولات معروفی برای بسیاری از بیماران ارتودنتیک هستند. نخ دندان های دسته دار نخ دندان را برای شما نگه می دارند، که باعث می شوند فوق العاده راحت باشند، زیرا تنها از یک دست استفاده می کنید. گرچه ممکن است آنها راحت باشند، اما به اندازه نخ دندان های معمولی کارآمد نیستند. نخ دندان های دسته دار به شما اجازه نمی دهند به همه زوایای لازمی دسترسی پیدا کنید که نخ دندان های معمولی می توانند. وقتی نخ دندان می کشید، باید تلاش کنید یک “C” دور دندان کامل کنید و به بالا و پایین حرکت کنید تا دندان ها را به طور کامل پاکسازی کنید. گرچه نخ دندان های معمولی توصیه می شوند، اما روی هم رفته نخ دندان های دسته دار بهتر از نخ دندان نکشیدن هستند، اگر فکر می کنید نمی توانید با نخ دندان های معمولی نخ دندان بکشید. به خاطر داشته باشید دستیار ارتودنتیست شما همیشه آماده است به شما کمک کند یاد بگیرید چگونه درست نخ دندان بکشید.

نخ دندان کشیدن در ارتودنسی

نخ دندان کشیدن در ارتودنسی

واتر فلاسر

واتر فلاسر (آب پاش دهانی) ابزار معروف دیگری است که برای کمک به نخ دندان کشیدن با براکت های ارتودنسی استفاده می شوند. درست همانطور که از نام آنها بر می آید، واتر فلاسر ها ابزاری برای نخ دندان کشیدن هستند که از جریان آب ضربه ای برای زدودن پلاک های دندانی و ذرات غذا از بین دندان ها استفاده می کنند. واتر فلاسرها نه تنها پلاک ها را برمی دارند، بلکه بلکه سلامت لثه های شما را نیز ارتقاء می دهند. دستگاه دارای یک مخزن آب است که به یک ابزار مسواک مانند متصل است. با افزودن مسواک به آب موجود در واتر فلاسر، شما می توانید ویژگی آنتی باکتریال این ابزار را افزایش دهید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:
هزينه ارتودنسی در کرج

مسواک بین دندانی پروکسی براش

پروکسی براش ها مسواک هی کوچک، منعطف، و نوک تیزی هستند که فرچه هایی دارند که شبیه درخت کاج به نظر می رسند. شکل منحصر بفرد آنها باعث می شود آنها برای پاکسازی پشت براکت ها ایده آل باشند. برای استفاده از پروکسی براش ها، آن را زیر سیم کمانی و بین دندان ها قرار دهید سپس آن را بمالید تا دندان تمیز شود. علاوه بر این، برای پاکسازی بهتر می توانید از مقداری خمیر دندان روی پروکسی براش استفاده کنید. مهم است دقت کنید که پروکسی براش ها به عنوان جایگزینی برای نخ دندان کشیدن براکت ها توصیه نمی شوند. آنها باید در کنار نخ دندان کشیدن استفاده شوند تا اطمینان حاصل کنید که همه منطقه های دیگر اطراف دندان های شما تمیز می مانند.

روی کودکانی که تحت درمان ارتودنسی هستند نظارت داشته باشید

درمان ارتودنسی در کودکان کم سن (سنین 6 یا 7 سال) تحت عنوان ارتودنسی پیشگیری شناخته می شود. مهم است بدانید که کودکان در این سن دقت و مهارت لازم برای نخ دندان کشیدن موفق را ندارند. این کودکان در نخ دندان کشیدن دندان های خود نیاز به کمک والدین خواهند داشت. از آنجا که کمک کردن به کودکان در نخ دندان کشیدن می تواند زمان ببرد، اگر از کودک بخواهید بنشیند، و احتمالاً در طول نخ دندان کشیدن شما برای او، برنامه مورد علاقه خود را تماشا کند یا موزیک مورد علاقه خود را گوش کند.

نخ دندان کشیدن زمان می برد

وقتی نخستین مرتبه پس از دریافت براکت های ارتودنسی نخ دندان می کشید، ناامید نشوید. باید انتظار داشته باشید که این روند طولنی تر از زمانی خواهد بود که قبلاً دندان های خود را نخ دندان می کشیدید. گرچه نخ دندان کشیدن با براکت ها زمان بیشتری می برد، اما باید بدانید که نخ دندان کشیدن برای زمانی که از ابزارهای ارتودنسی استفاده می کنید ضروری است تا از پوسیدگی دندان و مشکلاتی که ممکن است روند درمان شما را به تأخیر بیندازند بپرهیزید. خونریزی هنگام نخ دندان کشیدن بعد از آنکه براکت ها روی دندان های شما قرار می گیرند غیر طبیعی نیست. دندان ها در این دوره مقداری التهاب را تجربه خواهند کرد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:
دیپ بایت
0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *