ارتودنسی اقساطی در کرج

قیمت ارتودنسی در کشور ما اگرچه نسبت به کشورهای دیگر پایین تر است ولی بدلیل شرایط اقتصادی نامناسب هنوز هزینه ارتودنسی، گران به نظر می رسد. نحوه پرداخت این تعرفه بالای ارتودنسی در تصمیم متقاضیان بسیار تاثیرگذار است. بسیاری از مراجعه کنندگان ارتودنسی در کرج از نحوه پرداخت ارتودنسی سوال می کنند و چون پرداخت هزینه درمان ارتودنسی برایشان دشواری دارد، پرس و جو می کنند که آیا می توان هزینه ارتودنسی را بصورت اقساطی پرداخت نمود؟با توجه به تعداد سوالاتی که در این زمینه مطرح می شود تصمیم گرفتیم شرایط پرداخت ارتودنسی را بخصوص در کرج بررسی نماییم و ارزیابی نماییم که آیا ارتودنسی اقساطی در کرج انجام می شود؟توضیح اینکه در مقاله پیش رو قصد بخث در مورد هزینه و قیمت ارتودنسی را نداریم و اگر علاقه مند به بحث تعرفه درمان ارتودنسی می باشید بهتر است به مقاله مفصل دیگری که در این رابطه تنظیم شده است، مراجعه نمایید.

 

شرایط پرداخت هزینه ارتودنسی

همانطور که اشاره شد، هزینه و قیمت درمان ارتودنسی از دید مراجعه کنندگان در کشور ما بالا می باشد و متخصصین ارتودنسی مختلف شرایط پرداخت متفاوتی را لحاظ می کنند تا پرداخت هزینه ارتودنسی توسط مراجعین قابل پرداخت باشد. البته در مواردی بیمه های تکمیلی هزینه ارتودنسی را پرداخت می کنند که در این موارد معمولا خود بیمه طرف حساب با متخصص ارتودنسی می شود و بحث پراخت فیمابین متخصص ارتودنسی و مراجعه کننده وجود ندارد. جالب است بدانید که شرایط پرداخت ارتودنسی از شهری به شهر دیگر (مثلا تهران یا کرج) می تواند متفاوت باشد. در ادامه بحث قصد داریم انواع پرداخت های ارتودنسی را بررسی نماییم.

ارتودنسی اقساطی در کرج

ارتودنسی اقساطی در کرج

 

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:
تاثير ارتودنسى بر چهره

پرداخت نقدی ارتودنسی

در مواردی که هزینه و قیمت کار ارتودنسی کم باشد (مواردی مثل ارتودنسی پیشگیری، پلاک متحرک) شرایط پرداخت ارتودنسی ممکن است نقد در نظر گرفته شود؛اما در اکثر موارد هزینه درمان ارتودنسی نسبتا بالا می باشد و پرداخت نقدی هزینه، دشواری زیادی برای اکثر خانواده های ایرانی دارد. البته بعضی از متخصصین ارتودنسی درصدی را به عنوان تخفیف پرداخت نقدی در نظر می گیرند ولی عموم متخصصین ارتودنسی پرداخت نقدی را در دستور کار خود ندارند. اگر هزینه ارتودنسی خود را نقدی پرداخت می کنید تا انتهای درمان هزینه ای را پرداخت نخواهید کرد و فقط در اتمام درمان هزینه نگهدارنده (ریتینر) ارتودنسی را پرداخت خواهید نمود.

 

پرداخت چکی ارتودنسی

این شیوه پرداخت در بین متخصصین ارتودنسی بسیار شایع می باشد. برخی متخصصین ارتودنسی هزینه ارتودنسی را بصورت چند فقره چک از بیمار دریافت می کنند. نحوه چک بندی هزینه درمان نیز سلیقه ای می باشد ولی اغلب موارد این بازه بصورت چک های سه ماهه می باشد. البته این شیوه پرداخت مسئولیت های بیشتری را به کلینیک ارتودنسی تحمیل می کند و کار مالی کلینیک ارتودنسی را بیشتر می کند.

ارتودنسی اقساطی در کرج

ارتودنسی اقساطی در کرج

 

ارتودنسی اقساطی

الگوریتم پرداخت اقساطی ارتودنسی در اکثر کلینیک های ارتودنسی بکار می رود و روشی جاافتاده برای پرداخت هزینه ارتودنسی می باشد. در این حالت ابتدا یک پیش پرداخت ارتودنسی دریافت می شود و در ادامه باقیمانده هزینه ارتودنسی بصورت ماهیانه قسط بندی می شود. علت قسط بندی ماهیانه نیز به این دلیل می باشد که هر فردی معمولا ماهی یکبار برای ارتودنسی خود مراجعه می نماید و ازین حیث این شکل پرداخت معمول شده است. اینکه باقیمانده هزینه ارتودنسی چند ماه درنظر گرفته شود نیز بستگی به متخصص ارتودنسی مربوطه دارد و در اکثر موارد چندماه قبل از اتمام درمان، تسویه می شود.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:
سفید شدن زبان نشانه چیست؟

 

ارتودنسی اقساطی در کرج

بیشترین شیوه مورد استفاده در هزینه ارتودنسی کرج، ارتودنسی اقساطی می باشد. آنچه که در بین متخصصین ارتودنسی کرج متفاوت می باشد، میزان پیش پرداخت ارتودنسی می باشد. برخی از متخصصین ارتودنسی کرج، یک چهارم، یک سوم و یا یک دوم مبلغ کلی ارتودنسی را به عنوان پیش پرداخت دریافت می کنند و متخصصین دیگری به صورت نرخ ثابت (مثلا دو میلیون، سه میلیون و …) این عدد را در نظر می گیرند. در مورد هزینه اقساط ارتودنسی نیز موضوع می تواند متفاوت باشد؛برخی بر اساس نسبت هزینه درمان آنرا ماهیانه دریافت می کنند (مثلا یک دهم) و برخی دیگر مبلغ ثابتی را دریافت می نمایند. مبلغ پیش پرداخت ارتودنسی و اقساط ارتودنسی هر چه که باشند تا میزانی قابل تبدیل به هم می باشد؛به این معنا که اگر می توانید پیش پرداخت بیشتری پرداخت کنید و مایلید کمتر قسط بدهید (و همینطور برعکس) می توانید با متخصص ارتودنسی خود در کرج وارد مذاکره شوید.

ارتودنسی اقساطی در کرج

ارتودنسی اقساطی در کرج

 

کلینیک ارتودنسی دکتر اصلانی

در کلینیک های ارتودنسی دکتر اصلانی در کرج و تهران، متخصص دندانپزشکی کودکان (دکتر ماندانا حجازی) و فوق تخصص ارتودنسی (دکتر فرزین اصلانی) بصورت مجموعه ای به درمانهای ارتودنسی کودکان و ارتودنسی بزرگسالان می پردازند. الگوی پرداخت هزینه ارتودنسی در این کلینیک ها بصورت ارتودنسی اقساطی می باشد. مراجعه کنندگان کرج یا تهران می توانند با پرداخت پیش پرداخت ارتودنسی، کار خود را آغاز نمایند و در ادامه باقیمانده هزینه را بصورت ارتودنسی اقساطی پرداخت نمایند. لازم به توضیح است که دکتر فرزین اصلانی تنها فوق تخصص ارتودنسی کرج و استان البرز می باشند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:
متخصص ارتودنسي خوب در کرج
0/5 (0 نظر)
2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *