آیا در طول دوران بارداری می توان درمان ارتودنسی انجام داد؟

شما نیز ممکن است این ضرب المثل معروف را شنیده باشید که “یک بچه همه چیز را تغییر می دهد”، و این حتی قبل از متولد شدن آنها اتفاق می افتد. وقتی شما باردار هستید، در مورد چیزهایی برای شما سؤال پیش می آید که قبلاً حتی به ذهنتان هم خطور نمی کرده اند. آیا می توان آن را بخورم؟ آیا لازم است این دارو را مصرف کنم؟ آیا ورزش کردن مشکلی بوجود نمی آورد؟

اگر قصد دریافت بریس های ارتودنسی را داشته اید، ممکن است به این فکرکنید که آیا اکنون که باردار هستید، هنوز هم زمان خوبی برای انجام این کار است. در اینجا به بیان نکاتی می پردازیم که مد نظر قرار دادن آنها به شما کمک می کند تصمیم بگیرید آیا هنوز هم می خواهید در طول این دوره درمان ارتودنسی خود را آغاز کنید یا آن را ادامه دهید یا خیر.

امنیت و بی خطر بودن درمان ارتودنسی

نخستین و مهم ترین نگرانی که در مورد بریس ها و بارداری وجود دارد بی خطر بودن آنها است. آیا دریافت بریس های ارتودنسی همین حالا برای من یا کودک متولد نشده من بی خطر است؟

پاسخ مثبت است. قرار گرفتن بریس ها روی دندان های شما در حالی که باردار هستید، کاملاً بی خطر است. هیچ تحقیقی وجود ندارد که نشان داده باشد چسبانده شدن بریس ها و نیز مواد چسبنده ای که برای چسباندن آنها روی دندان ها استفاده می شود تأثیر منفی داشته باشند. حتی قالبی که قبل از قرار گیری بریس ها روی دندان ها از دندان های شما گرفته می شود نیز به هیچ عنوان مضر یا خطرناک نیست.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:
سوالات متداول ارتودنسى

خواه بریس های فلزی را دریافت کنید، یا بریس های سرامیکی شفاف، یا الاینرهای پلاستیکی، همه مواد برای بدن شما و کودک شما بی خطر هستند.

ارتودنسی در دوران بارداری

ارتودنسی در دوران بارداری

سهولت انجام درمان ارتودنسی

ممکن است به این فکر کنید که آیا بارداری برای دریافت بریس ها مناسب است؟ آیا ممکن است خیلی مشغول باشم؟ آیا بعد از تولد کودک آنقدر مشغول خواهم بود که نتوانم مراجعات را انجام دهم؟

ممکن است به این فکر کنید حالا که در حال آماده سازی برای تولد کودک خود هستید خیلی مشغله دارید، اما حقیقت این است که پس از تولد نوزاد خیلی مشغول تر خواهید بود. شاید در واقع اکنون بهترین زمان برای دریافت براکت های ارتودنسی باشد، زیرا وقتی آنها را دریافت کنید، پیدا کردن زمان برای مراجعات به منظور انجام تنظیمات راحت تر خواهد بود.

نکته دیگری که باید مد نظر قرار بگیرد این است که با برنامه زمانی معمول بریس ها، که چیزی حدود یک تا سه سال به طول می انجامد، آغاز درمان ارتودنسی در طول دوران بارداری به این معنا است که به احتمال زیاد وقتی کودک شما هنوز نوپا است درمان شما به پایان رسیده است و می توانید آنها را بردارید.

راحتی در طول درمان ارتودنسی

بارداری به دلایل وختلفی می تواند ناراحتی هایی به همراه داشته باشد، و برخی از این دلایل ممکن است روی تصمیم شما برای دریافت بریس های ارتودنسی تأثیر بگذارند.

یک دلیل این است که به نظر می رسد بارداری باعث شود بدن به درد حساس تر شود. حساسیت عصبی افزایش پیدا می کند، که باعث می شود دریافت بریس ها دردناک تر از زمان های دیگر باشد. و بسته به اینکه شما نسبت به مصرف مسکن ها در طول بارداری چه احساسی دارید، ممکن است نتوانید کار زیادی برای تسکین دردی انجام دهید که چند روز پس از قرار گرفتن بریس ها روی دندان ها به سراغ شما می آید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:
آیا احتمال دارد مشکل ارتودنسی مجدداً باز گردد؟

یکی دیگر از علائم معمول بارداری که ممکن است بریس ها را تحت تأثیر قرار دهد تورم لثه ها است. بارداری می تواند باعث شود لثه های شما مقداری متورم شوند، که ممکن است باعث شود قرار گرفتن بندهای بریس ارتودنسی به دور دندان های مولر عقب دهان دردناک تر شود. با این حال، این در مورد همه افراد صدق نمی کند، و هر گونه دردی که ممکن است تجربه کنید، ظرف چند روز پس از دریافت بریس ها برطرف خواهد شد.

ارتودنسی در دوران بارداری

ارتودنسی در دوران بارداری

سلامت دندان ها

نکته مهم دیگر این است که ممکن است در طول بارداری سلامت دندان ها به یک مسئله تبدیل شود. تعداد اندکی از جنبه های مختلف بارداری می توانند تأثیر منفی روی سلامت دندان های شما داشته باشند. کودک درون شما در حال رشد است و شما نیاز به مواد وغذی زیادی دارید که آنها را از شما دریافت می کند. بسیاری از زنان در طول بارداری کمبود کلسیم را تجربه می کنند، که می تواند موجب تضعیف دندان ها شود زیرا کلسیم از بدن شما گرفته شده است. مصرف ویتامین های قبل از تولد، و حتی مکمل کلسیم می تواند کمک کننده باشد. اما اگر دندان ها ضعیف شوند بیشتر درمعرض پوسیدگی قرار دارند و استفاده از بریس ها می توند خطرناک باشد. رعایت بهداشت دهان و دندان ها برای جلوگیری از پوسیدگی مهم است.

استفراق های صبحگاهی نیز به دلیل اسید معده که هنگام استفراق کردن بالا می آید، می توانند موجب آسیب به دندان های شما شوند. اسید موجب تخریب مینای دندان ها می شود و دندان ها را بیشتر مستعد پوسیدگی می کند. اگر از تهوع های شدید صبحگاهی رن می برید، ممکن است لازم باشد از دریافت بریس های ارتودنسی اجتناب کنید. می توانید صبر کنید تا زمانی که این حالت برطرف شود، که معمولاً زمانی در سه ماهه دوم است.

ارتودنسی در دوران بارداری

ارتودنسی در دوران بارداری

نتیجه گیری …

دریافت بریس های ارتودنسی در طول دوران بارداری کاملاً بی خطر است، اما در نهایت تصمیم با شماست که در طول این دوره به دنبال آغاز درمان ارتودنسی باشید یا خیر. ما معمولاً برای زنان باردار نیز خدمات ارائه می دهیم و در طول این دوره خاص تمام تلاش خود را برای راحتی آنها به کار خواهیم بست و خوشحال خواهیم شد که به پرسش های شما پاسخ دهیم.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:
ارتودنسی چيست؟
0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *