بهداشت ارتودنسی در طول سفر

خواه قصد رفتن به یک سفر کوتاه مدت را دارید یا برای رفتن به یک سفر طولانی برنامه ریزی می کنید، اگر از بریس های ارتودنسی استفاده می کنید، آمادگی شما برای سفر نسبت به افراد دیگر متفاوت خواهد بود. گرچه شما بی صبرانه برای نرفتن به محل کار و تحصیل لحظه شماری می کنید، اما به خاطر داشته باشید که در تعطیلات نمی توانید بریس های خود را کنار بگذارید. لازم است که در طول سفر خود تنها مقداری بیشتر به فکر دندان های خود باشید و از قبل برنامه ریزی کنید و پیش بینی کنید و از بروز مشکلاتی که ممکن است برای شما پیش بیایند و آرامش شما را به هم بریزند پیشگیری کنید. خوشبختانه با انجام چند آماده سازی اساسی، درمان ارتودنسی شما هیچ اختلالی در سفر شما بوجود نخواهد آورد.

برای چکاپ قبل از رفتن به سفر مراجعه کنید.

قبل از آغاز سفر خود یک چک لیست تهیه کنید. اگر هفته ای یک مرتبه به ارتودنتیست مراجعه می کنید، احتمالاً نیاز نیست برای چکاپ قبل از سفر مراجعه کنید. با این حال، اگر بیشتر از دو هفته است که برای چکاپ به ارتودنتیست خود مراجعه نکرده اید، توصیه می شود این روند را با یک مراجعه برای معاینه شدن متوقف کنید. ایده خوبی است که همیشه از ارتودنتیست خود این تأییدیه را بگیرید که روند درمان شما طبق برنامه ریزی قبلی در حال پیشرفت است.

اگر از نیاز به مراجعه به ارتودنتیست قبل از رفتن به سفر مطمئن نیستید، می توانید با مطب تماس بگیرید و بپرسید. وقتی که با یک فهرست طولانی از کارهایی مواجه باشید که برای آماده سازی های لازم برای رفتن به سفر ضروری باشند، شاید وسوسه شوید مراجعه به ارتودنتیست را به تعویق بیندازید. اما هر ارتودنتیستی به شما خواهد گفت که وقتی نوبت به مراقبت های ارتودنسی می رسد بهتر است ایمن باشید به جای آنکه متأسف باشید. توصیه می شود پیش از آنکه مشکلی بروز پیدا کند که در برنامه سفر شما اختلال ایجاد کند، بهتر است از بروز آن پیشگیری کنید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:
متخصص ارتودنسی در کرج

در مراجعه ای که پیش از سفر به ارتودنتیست خواهید داشت، ارتودنتیست شما تغییرات ضروری در تجهیزات را ایجاد خواهد کرد تا مطمئن شود که روند درمان شما طبق برنامه پیش خواهد رفت. اگر از بریس های سنتی استفاده می کنید، براکت ها و سیم های کمانی را بررسی خواهد کرد تا مطمئن شود محکم در جای خود قرار دارند. وقتی از ارتودنتیست خود چراغ سبز دریافت کردید، می توانید بدون هیچ نگرانی در مورد درمان خود به تفریح خود بپردازید.

مسافرت در طول درمان ارتودنسی

مسافرت در طول درمان ارتودنسی

برای مسافرت رفتن با بریس ها برنامه ریزی کنید.

درست مانند محل کار و تحصیل خود، برای سفر رفتن نیز باید یک کیت اساسی داشته باشید که همه ملزومات ارتودنتیکی که ممکن است نیاز داشته باشید در آن موجود باشند. این کیت باید شامل اقلام زیر باشد:

  • (علاوه بر یک مسواک معمولی) باید یک مسواک مسافرتی با خود به همراه داشته باشید که در طول روز با شما باشد.
  • خمیر دندان
  • دهانشویه
  • نخ دندان ارتودنتیک
  • موم ارتودنتیک برای کمک به کاهش هر گونه ناراحتی که در نتیجه جلو آمدن یا بیرون زدگی سیم ها بروز پیدا کند.
  • مسکن های OTC مانند ایبوپروفن یا استامینوفن.
  • یک ابزار برای پرداختن به شل شدگی سیم ها، مانند قیچی یا موچین.
  • بطری آب کوچک برای شستشوی دهان.
  • آینه کوچک برای بررسی مشکلات دندانی ممکن و چک کردن عدم باقی ماندن ذرات غذا بین ابزار و دندان.
  • رابر بند اضافی.

اطمینان حاصل کنید که حمل کیت در جیب، ساک، یا کوله پشتی راحت است. اصلاً خوب نیست برای گیر کردن یک ذره غذا کنار ابزار به اتاق خود در هتل بازگردید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:
نوار چسب زدن دهان برای داشتن خوابی راحت: آری یا خیر؟

قبل از عزیمت برای سفر، از یک راهنمای یافتن ارتودنتیست هایی که در محدوده مقصد شما هستند استفاده کنید و آدرس و شماره تلفن نزدیک ترین دندانپزشکان و ارتودنتیست ها به محل اقامت خود را پیدا کنید. گرچه اتفاقات اورژانسی ارتودنسی بسیار نادر هستند، اما امکان آنها وجود دارد و اینکه بدانید در مواقع اورژانسی کجا باید مراجعه کنید می تواند از تبدیل شدن سفر رویایی شما به یک کابوس جلوگیری کند. اگر از قبل چند شماره تلفن آماده داشته باشید، در صورت بروز مشکل شانس بیشتری خواهید داشت که ارتودنتیستی برای مراجعه پیدا کنید.

مسافرت در طول درمان ارتودنسی

مسافرت در طول درمان ارتودنسی

کارهای مراقبتی روتین را ادامه دهید.

سفر و تعطیلات بیشتر زمانی برای آرامش روحی و جسمی است، اما زمان استراحت برای رعایت بهداشت دهان و دندان نیست. به صورت منظم و با دقت مسواک بزنید و نخ دندان بکشید، حتی اوقاتی که وسوسه می شوید این کارها را انجام ندهید. پس از هر وعده غذایی دهان خود را با آب یا دهانشویه شستشو دهید، و دیگر دستور العمل هایی که ارتودنتیست داده است را دنبال کنید. صرف نظر از کارهای روتین بهداشتی دهان تنها برای چند روز می تواند آسیب رسان و مضر باشد، اما در حقیقت، در دراز مدت می تواند روی سلامت دندان های شما تأثیر منفی داشته باشد.

شما از قبل فهرست غذاهایی که باید از آنها پرهیز کنید را دریافت کرده اید، و احتمالاً چند مرتبه آن را با ارتودنتیست خود مرور کرده اید. بنابراین می دانید باید از خوردن غذاهای ترد، سفت، جویدنی، یا چسبناکی که ممکن است به بریس های شما آسیب برسانند پرهیز کنید. دور بودن از منزل به صورت جادویی موجب محکم شدن براکت های شما نمی شود و اگر حواستان به غذایی که می خورید نباشد ممکن است بشکنند یا آسیب ببینند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:
مشکلات ابزارهای ارتودنسی

قبل از رفتن یه سفر فهرستی از غذاهایی که می توانید و نمی توانید مصرف نمایید تهیه کنید تا مجبور نباشید هنگام تصمیم گیری برای خوردن غذا فکر کنید چه چیزی می توانید یا چه چیزی نمی توانید بخورید.

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *