متخصص ارتودنسی کودکان در کرج

متخصص ارتودنسی کودکان در کرج مورد جستجوی آن دسته از مراجعین استان البرز می باشد که علاقه مند هستند از سنین پایین شرایط ارتودنسی کودک خود را تحت نظر داشته باشند. اغلب والدینی که به ارتودنسی کودکان اهمیت می دهند اغلب خود از نظر مشکلات ارتودنسی در سنین پایین دچار مشکل بوده اند و تاثیر ارتودنسی روی سلامت روان و ارتباطات اجتماعی و اعتماد به نفس کودکی را لمس نموده اند. در مقاله پیش رو ابتدا به بحث مراجعه ارتودنسی در سنین پایین اشاره می کنیم در ادامه مراکز ارتودنسی کودکان در کرج را به بحث می گذاریم و در نهایت دکتر ارتودنسی در کرج و یا متخصص ارتودنسی کودکان در کرج را معرفی خواهیم نمود.

بهترین سن برای ارتودنسی کودکان

بهترین سن برای ارتودنسی کودکان

بهترین سن برای ارتودنسی کودکان

انجمن دندانپزشکی کودکان توصیه می کند که کودکان در سن هفت یا هشت سالگی توسط متخصص ارتودنسی ویزیت شوند. این موضوع به این معنا نیست که تا این سن هیچ مسئله ارتودنسی در فرد بوجود نمی آید بلکه متظور این است که بهتر است ازین سن به بعد دیگر کودکان از نظر ارتودنسی از تحت نظر متخصص دندانپزشکی کودکان خارج شوند و تحت نظر متخصص ارتودنسی قرار گیرند. نکته دوم این است که ویزیت اول متخصص ارتودنسی در این سن به معنای شروع درمان در این سن نیست بلکه مفهوم این مراجعه در این است که از این سن به بعد احتمال وجود مشکل ارتودنسی وجود دارد ‌و بهتر است فرد تحت نظر متخصص ارتودنسی قرار گیرد.

ارتودنسی کودکان در کرج

ارتودنسی کودکان بطور کلی تحت دو‌تقسیم بندی کلی قرار می گیرد: ارتودنسی پیشگیری کودکان و ارتودنسی درمانی کودکان. ارتودنسی پیشگیری در کودکان عموما” توسط متخصص دندانپزشکی کودکان در کرج نیزانجام می شود و هدف آن این است که از بروز آن دسته از مشکلات ارتودنسی که قابلیت پیشگیری دارند، جلوگیری شود. در سن ارتودنسی کودکان، زود از دست رفتن دندان شیری یکی از مشکلات شایعی است که رخ می دهد و در صورت رخداد این مسئله، فضای رویش دندان زیرین با حرکت دندانهای مجاور از دست می رود و همین موضوع موجب از دست رفتن فضای رویش دندان دایمی زیرین و حتی  نهفته شدن آن می شود. اگر این مسئله قبل از ایجاد آن مدنظر باشد،قراردادن فضانگهدارها موجب حفظ فضا می شود و همین وسیله مانع از بروز مشکل آتی خواهد شد.در صورتی که مقداری ازین فضای رویش از دست برود، امکان بازپس گیری فضا به منظور رویش دندان دایمی وجود دارد و نیاز به بازپس گیرنده فضا خواهد بود.عادت مکیدن انگشت از آن دسته مشکلاتی است که باید در سنین قبل از مدرسه ترک شود و اگر ادامه یابد، باید با دستگاه های عادت شکن ارتودنسی با آن مقابله شود. تنگی فک بالا که اغلب همراه لوزه سوم و تنگی فک بالا می باشد نیز در این سنین و با دستگاه اکسپندر(باز کننده فک بالا)درمان می شود. اگر هنگام بستن فکین، یک دندان از فک بالا زیر دندان های فک پایین قرار گیرد، به آن کراس بایت (یا بستن معکوس) گفته می شود و بیرون آوردن اورژانسی آن در سن کودکی توصیه می شود. اکثر ناهنجاری های فکی نیز به منظور استفاده از فرصت رشد باید در سنین قبل از اتمام رشد درمان شوند. مهمترین این مشکلات، عقب بودن فک پایین می باشد که توسط پلاک های فانکشنال قابل درمان می باشد .هدگیر نیز وسیله ای خارج دهانی است که در موارد جلو بودن فک بالا کاربرد دارد و از رشد روبه جلوی فک بالا ممانعت می کند. وسیله دیگری که در این سن برای تحریک رشد فکی کمک گرفته می شود، فیس ماسک نام دار‌د و در فک بالا به منظور جلوآوردن این فک استفاده می شود. شاید بتوان گفت تنها مشکلی که ارتودنسی پیشگیری روی آن بی تاثیر است جلو بودن فک پایین است.این مشکل اغلب زمینه ارثی دارد و اگر قرار باشد بروز ژنتیکی داشته باشد نمی توان از جلوآمدن فک پایین جلوگیری کرد و اغلب منجر به این می شود که درمان آن نیازمند جراحی فک باشد.

متخصص ارتودنسی کودکان

همان طور که در مطالب قبلی توضیح دادیم تحت نظر گرفتن یک فرد از نظر ارتودنسی، زمان طولانی را می طلبد و تقریبا” با رویش دندان های دایمی شروع می شود و عملا” با رویش دندان های عقل پایان می یابد. با توجه به اینکه تحت نظر بودن این روند، زمان طولانی را می طلبد، قاعدتا” نمی توان مسئولیت آن را بر عهده یک دندانپزشک و یا یک متخصص دندانپزشکی دانست و به نظر می رسد که در این موضوع باید بیشتر یک تیم دندانپزشکی را درنظر گرفت تا یک دندانپزشک. در این بازه رویش دندان های شیری و روند ارتودنسی پیشگیری عموما” به عهده دندانپزشک کودکان (یا ترجیحا” متخصص دندانپزشکی کودکان) می باشد؛ در ادامه متخصص ارتودنسی درمان را برعهده می گیرد و‌در برخی موارد حتی پای جراح فک و صورت نیز در نهایت به میان می آید. بیشترین دندانپزشکان درگیر در ارتودنسی کودکان، متخصص دندانپزشکی کودکان و متخصص ارتودنسی می باشند و بهتر است این دو تخصص را به عنوان متخصص ارتودنسی کودکان درنظر گرفت.

ارتودنسی متحرک در کرج

به سنی که درآن هم دندان های شیری حضور دارند و هم دندان های دایمی؛ دوره دندانی مختلط(میکسد دنتیشن)گفته می شود. در این دوره دندانی، اغلب ارتودنسی بصورت پلاک های متحرک به کار می رود و ارتودنسی ثابت پس از تکمیل شدن سیستم دندانی دایمی درنظر گرفته می شود.معمولا” روی دندان های شیری، بریس ارتودنسی(همان سیم بستن)گذاشته نمی شود ‌و دستگاهی که در این سن برای انجام حرکات دندانی محدود بکار می رود، ارتودنسی متحرک نامیده می شود. ارتودنسی متحرک هم می تواند برای فک بالا و هم برای فک پایین به کار رود و گاهی  پلاک های بالا و پایین در رابطه با هم و به منظور بهبود رشد فک پایین بکار گرفته می شوند که پلاک های فانکشنال نامیده می شوند. ارتودنسی متحرک در کرج هم توسط دندانپزشکان عمومی تجویز می شود و هم متخصصین دندانپزشکی کودکان کرج و متخصصین ارتودنسی کرج. در صورتی که ارتودنسی متحرک بدرستی تجویز شود، می تواند از بروز مشکلات در سنین بالاتر پیشگیری کند و اثر پیشگیری مناسبی روی فکین داشته باشد.

ارتودنسی متحرک در کرج

ارتودنسی متحرک در کرج

 

فوق تخصص ارتودنسی کودکان در کرج

از دهه ۱۳۹۰ برخی از رشته های تخصصی دندانپزشکی اقدام به راه اندازی دوره های فلوشیپ فوق تخصصی نمودند.دو تخصص مرتبط با ارتودنسی کودکان یعنی تخصص دندانپزشکی کودکان و تخصص ارتودنسی نیز به ترتیب دارای فلوشیپ فوق تخصصی دندانپزشکی بیمارستانی و فلوشیپ ارتوسرجری می باشند. با این حساب دوره فوق تخصصی به نام فوق تخصص ارتودنسی کودکان وجود ندارد و بالاترین مدرک درمانگر ارتودنسی کودکان همان تخصص ارتودنسی است.

بهترین دکتر ارتودنسی کرج نی نی سایت

امروزه و در دنیای ارتباطات، مسیرهای دسترسی به پزشکان و دندانپزشکان متخصص نیز غالبا” شکل مجازی به خود گرفته است. بسیاری از والدین بخصوص مادران از طریق شبکه های مجازی و سایت های اینترنتی، دکتر ارتودنسی مورد نظر خود را پیدا می کنند و کمابیش اطلاعاتی در این زمینه بدست می آورند. یکی از سایت های جالبی که مادران در آن اطلاعات خود را به اشتراک می گذارند، نی نی سایت می باشد. مادران در نی نی سایت اطلاعات زیادی را در زمینه کودکان تبادل می کنند که یکی از آنها نیز در زمینه ارتودنسی و بخصوص ارتودنسی کودکان می باشد. اگرچه به هرحال اطلاعات مادران مراجعه کننده به نی نی سایت، نظر شخصی آنها می باشد و تخصصی نیست ولی به هرحال نی نی سایت می تواند محلی برای تبادل نظر در مورد بهترین دکتر ارتودنسی در کرج باشد.

بهترین مرکز ارتودنسی کرج

ارتودنسی درمانی طولانی و زمان بر است و در این درمان، ممکن است لازم باشد یک کودک تا بزرگسالی بابت درمان ارتودنسی خود تحت نظر باشد. در فردی که مشکل ارتودنسی دارد، این روند با رویش دندان های دایمی شروع می شود و اغلب تا انتهای دوره رویش دندانهای دایمی و تکمیل شدن آنها ادامه می یابد. بهترین مرکز ارتودنسی در واقع کلینیک ارتودنسی است که مجموعه این دوره درمان ارتودنسی را برعهده بگیرد و این روند درمان ارتودنسی را تقطیع نکند. بهترین مرکز ارتودنسی کرج، مجموعه ای است که در آن متخصص ارتودنسی کودکان و بزرگسالان به همراه همدیگر این درمان ارتودنسی طولانی مدت را تحت نظر داشته باشند. در کلینیک های تخصص ارتودنسی دکتر اصلانی در کرج و زعفرانیه تهران، متخصص دندانپزشکی کودکان (دکتر حجازی) به همراه ایشان (که متخصص ارتودنسی و فلوشیپ ارتوسرجری می باشند) حضور دارند و روند کامل ارتودنسی کودکان و بزرگسالان را تحت نظر می گیرند. دراین بهترین مرکز ارتودنسی در کرج امکان پیوسته بودن و امتداد درمان ارتودنسی کودکان و بزرگسالان برای شما فراهم شده است.

 

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *