چه رنگ بریس هایی دندان ها را سفیدتر نشان می دهند؟

دریافت بریس ها برای نخستین بار می تواند برای بسیاری از افراد یک تجربه ناراحت کننده باشد. برخی حتی آن را آسیب زا می نامند. با این حال، مطلقاً نیاز نیست به این صورت باشد، و استفاده از بریس ها سال هاست که بیشتر و بیشتر عادی شده است و دیگر انگ نمی خورد.

علاوه بر این، با بهبود فناوری های دندانپزشکی، امروزه بریس ها را می توان نه تنها بهتر و راحت تر از قبل ساخت، بلکه بهتر نیز به نظر می رسند، در تمام رنگ های رنگین کمان تولید می شوند و به جای یک مانع حتی می توانند به عنوان یک تصویر دارایی کاملاً بصری دیده شوند.

این گزینه های زیادی را برای انتخاب در اختیار ما قرار می دهد، بویژه در مورد رنگ های مختلف بریس ها، اما معیارهای زیادی را نیز به ما می دهد تا در نظر بگیریم. به عنوان مثال، آیا بریس هایی می خواهید که رنگ دندان های شما را برجسته کنند یا براکت هایی که این کار را نکنند؟ بریس هایی که خیلی قابل مشاهده نباشند یا آنهایی که قابل مشاهده هستند اما دندان های شما را سفیدتر نشان می دهند؟ اگر چنین است، بریس های چه رنگی دندان های شما را سفیدتر نشان می دهند؟ این مقاله روی این موضوع تمرکز کرده ایم و در ادامه 7 نکته دیگر برای نحوه انتخاب بهترین رنگ بریس برای شما ارائه می دهیم.

انتخاب رنگ بریس ارتودنسی

انتخاب رنگ بریس ارتودنسی

بریس های چه رنگی دندان های شما را سفیدتر نشان می دهند؟

نکته سریع و ساده در اینجا این است که سایه های تیره تر بریس ها، دندان های ما را درخشان تر نشان می دهند. رنگ های تیره تر مانند آبی سرمه ای، آبی تیره، آبی سلطنتی، بنفش تیره، مشکی، قهوه ای، سبز تیره، قرمز تیره، برنزی و سایر سایه های مشابه به خوبی با دندان های شما تضاد دارند و باعث می شوند نسبت به چیزی که آنها واقعاً هستند، سفیدتر به نظر برسند.

از سوی دیگر، رنگ های روشن تر مانند بریس های سفید، زرد روشن یا طلایی، آبی روشن، بنفش روشن، صورتی، نارنجی، بریس های شفاف و سایر رنگ های مشابه، با روشن تر بودن از دندان های شما می توانند آنها را تیره تر از آنچه هستند نشان دهند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:
ارتودنسی چيست؟

با این حال، این الزاماً به این معنا نیست که بهترین رنگ های بریس همیشه رنگ های تیره هستند. برای مثال، ممکن است فقط دندان های سفیدتری داشته باشید که آنقدر روشن هستند که با بریس های روشن تر بد به نظر نمی رسند. علاوه بر این، رنگ های تیره تر بریس ها می توانند حتی بیشتر جلب توجه کنند، چیزی که بسیاری از افراد آن را دوست ندارند و برخی از آنها- بویژه قهوه ای و سبز- اغلب می توانند مانند تکه های غذا چسبیده روی دندان های شما به نظر برسند، چیزی که هیچ کس آن را ندارد.

بنابراین، چیزهای زیادی وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند و ما در زیر به برخی از پرسش های اضافی که باید از خود بپرسید خواهیم پرداخت. اما، اگر نگرانی اصلی شما این است که چه رنگی باعث می شود دندان های شما تا حد امکان سفید به نظر برسند، رنگ های تیره تر به طور کلی یکی از این راه حل ها هستند. رنگ های روشن تر می توانند حتی ضعیف ترین رنگ زرد روی دندان های شما را بسیار برجسته تر از آنچه هست نشان دهند.

ملاحظات دیگری که قبل از انتخاب رنگ باید در نظر داشته باشید:

بریس ها چیزی هستند که ما باید ماه ها از آنها استفاده کنیم (اگر قرار نباشد سال ها آنها را استفاده کنیم). به این معنا که می تواند برای ظاهر کلی ما مهم باشد حتی فراتر از این که آیا دندان های ما را تیره تر یا روشن تر نشان می دهند یا خیر.

بنابراین، این تصمیمی است که برای گرفتن آن باید از چندین زاویه به موضوع نگاه کرد. در اینجا موارد دیگری وجود دارند که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید:

به خاطر داشته باشید که هر زمان که به ارتودنتیست خود مراجعه می کنید می توانید رنگ را تغییر دهید.

اگر به شما گفته شود که باید بریس های خود را فقط چند ماه استفاده کنید، رنگ دقیقی که انتخاب می کنید چندان مهم نخواهد بود. با این حال، اگر می دانید که باید سال ها آنها را استفاده کنید، این موضوع می تواند مهم تر به نظر برسد.

با این حال، واقعاً اینطور نیست زیرا هنوز هم هر زمان که به دندانپزشک خود مراجعه می کنید تا آنها را سفت کنید، می توانید رنگ بریس های خود را تغییر دهید که بسته به برنامه دندانپزشک شما و نحوه تصمیم شما برای انجام کارها معمولاً هر 4 تا 8 هفته یک مرتبه است. بنابراین، اگر یک رنگ را برای بریس های خود انتخاب کردید، اما بعداً به این نتیجه رسیدید که در برابر رنگ دندان های شما خوب به نظر نمی رسند، می توانید آن را عوض کنید. این باعث بی اهمیت شدن تصمیم شما نمی شود، زیرا هنوز هم 8 هفته زمان زیادی برای سپری کردن با رنگی است که دوست ندارید، اما تقریباً به اندازه دو سال یا بیشتر نیست.

انتخاب رنگ بریس ارتودنسی

انتخاب رنگ بریس ارتودنسی

می توانید رنگی را انتخاب کنید که به بهترین وجه مناسب سبک لباس شما باشد.

اگر نسبت به رنگ دندان های خود حساس نیستید، می توانید فقط رنگ مورد علاقه خود را برای بریس هایتان انتخاب کنید. یا، می توانید رنگی را انتخاب کنید که با کمد لباس، رنگ مو یا رنگ چشم شما هماهنگ تر باشد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:
روکش های دندانی برای دندان های شیری کودکان

به عنوان مثال، اگر چشم های آبی دارید، یک رنگ آبی زیبا برای بریس های شما به طرز شگفت انگیزی می تواند هم با آنها و هم برای سفید کردن دندان های شما هماهنگ شود. گرچه، این انطباق ممکن است همیشه صحیح نباشد- برای مثال، اگر چشمان قهوه ای یا سبز دارید، ممکن است هنوز بریس های قهوه ای یا سبز را نخواهید زیرا ممکن است مانند تکه های غذا به نظر برسند.

رنگ بریس های شما می تواند بیانگر روحیه و دیدگاه شما به زندگی باشد درست مانند یک جواهر یا رنگ مو.

ممکن است برای برخی افراد احمقانه به نظر برسد، اما بریس ها را می توان به عنوان یک نوع جواهرات در نظر گرفت. این می تواند رنگ های نامتعارف تری را از چرخه رنگ بریس ها مانند فیروزه ای، سرخابی، یاسی، سبز و دیگر گزینه های عالی برای بریس های شما بسازد. شما همچنین می توانید از ترکیب رنگ های محبوب نه تنها هماهنگ با رنگ چشم یا مو، بلکه با برخی از جواهرات مورد علاقه خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر حلقه نامزدی شما دارای یک سنگ قیمتی رنگی است، چرا همان رنگ را برای بریس های خود انتخاب نکنید؟

رنگ بریس ها همچنین می تواند به یک فصل، یک رویداد، تیم ورزشی مورد علاقه شما یا هر چیز مشابه مرتبط باشد.

از آنجا که ما معمولاً هر 4 تا 8 هفته یک مرتبه می توانیم رنگ بریس های خود را تغییر دهیم، به این معناست که با رنگ های آنها می توانیم رویکرد فصلی را نیز در پیش بگیریم- می توانیم یک رنگ را برای بهار، یک یا دو رنگ را برای تابستان، دیگری را برای پاییز و غیره انتخاب کنیم. ما حتی می توانیم به تعطیلات خاص برویم- رنگ کدو تنبلی برای هالووین، قرمز روشن برای کریسمس، بنفش یا صورتی برای روز ولنتاین و غیره.

انتخاب رنگ بریس ارتودنسی

انتخاب رنگ بریس ارتودنسی

رنگ بریس های شما می تواند «جنسیتی» باشد، اما لزومی ندارد.

خوب یا بد، ما اغلب رنگ های «جنسیتی» در جامعه مان داریم- آبی، سبز و سیاه برای پسران، صورتی، زرد و نارنجی برای دختران و غیره. آیا این بدان معناست که همه بریس های دخترانه باید از رنگ های گرم و روشن باشند در حالی که همه پسرها باید از بریس های بنفش یا آبی استفاده کنند؟ خیر- شما می توانید هر رنگی که برای دندان ها و استایل شما مناسب باشد را انتخاب کنید.

چیزی مشابه اغلب در مورد کودکان و افراد بزرگسال نیز صدق می کند- انتظار می رود افراد بالغ از رنگ های “جدی” مانند سیاه، آبی سرمه ای و سفید استفاده کنند، در حالی که نوجوانان و پیش نوجوانان مجاز به استفاده از رنگ های مختلف دیگر هستند. با این حال، نیازی به چنین تمایزاتی نیست، و اگر می خواهید در بزرگسالی از بریس های بنفش روشن استفاده کنید، باید حتماً این کار را انجام دهید.

انتخاب رنگ بریس ارتودنسی

انتخاب رنگ بریس ارتودنسی

به خاطر داشته باشید که بریس ها نیز می توانند لک شوند و برخی رنگ ها این لکه ها را راحت تر از بقیه پنهان می کنند.

یکی دیگر از مشکلات احتمالی بریس های روشن تر این است که درست مانند دندان های ما، آنها نیز می توانند لکه دار شوند. این مسئله چندان طولانی مدت نیست زیرا می توانید هر از چند گاهی رنگ بریس های خود را تغییر دهید. با این حال، اگر مقدار زیادی قهوه می نوشید یا غذاها و نوشیدنی های دیگری مصرف می کنید که منجر به ایجاد لکه های دندانی زیادی می شوند، بریس های شما نیز می توانند حتی در عرض چند هفته به وضوح لکه بگیرند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:
رعایت بهداشت دهان در طول درمان ارتودنسی

رنگ پوست خود را نیز در نظر داشته باشید.

این یک قانون سخت نیست، اما موضوعی است که در کنتراست نیز وجود دارد- رنگ های تیره تر بریس ها برای افرادی که رنگ پوست روشن تری دارند بهتر به نظر می رسند، زیرا آنها را رنگ پریده تر نشان نمی دهند، در حالی که رنگ های درخشان تر سنگ های قیمتی معمولاً برای افرادی که پوست روشن تر دارند، عالی به نظر می رسند. رنگ تیره تر پوست به این معنا نیست که اگر پوست روشن تری دارید باید با آبی سرمه ای همراه شوید یا اگر پوست تیره تری دارید باید از بنفش سنگ های قیمتی استفاده کنید. وقتی به چرخه رنگ نگاه می کنید، این فقط چیزی است که باید در نظر بگیرید.

انتخاب رنگ بریس ارتودنسی

انتخاب رنگ بریس ارتودنسی

نتیجه گیری

در حالی که کارهای زیادی وجود دارند که می توانیم برای سالم نگه داشتن دندان های خود و با رنگ تقریباً سفید روشن انجام دهیم، تقریباً غیر ممکن است که دندان های خود را فقط با خمیر دندان، مسواک و مقداری نخ دندان کاملاً سفید نگه داریم. بنابراین، حتی اگر دندان های شما کاملاً سالم، تمیز و زیبا باشند، برخی از بریس ها، در صورتی که رنگ نامناسبی داشته باشند، می توانند آنها را زرد نشان دهند.

به همین دلیل است که به طور کلی توصیه نمی شود از بریس های سفید، زرد یا سایر براکت های کم رنگ استفاده کنید، مگر اینکه مطمئن شوید که دندان های شما تا حد امکان سفید هستند. با این حال، خوشبختانه، بسیاری از رنگ های دیگر وجود دارند که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، از جمله تعداد اندکی که می توانند در مقایسه با دندان های شما سفیدتر به نظر برسند.

علاوه بر این، می توانید هر بار که برای سفت کردن بریس های خود مراجعه می کنید، رنگ آنها را تغییر دهید به جای آنکه ماه ها یا حتی سال ها در یک رنگ ها قفل شوید.

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *