آیا درمان ارتودنسی در افراد بزرگسال بیشتر طول می کشد؟

تا چندی پیش تقریباً همه افراد وقتی به درمان ارتودنسی فکر می کردند، خود به خود نوجوانان عجیب غریب را تصور می کردند. این به عنوان یک مشخصه ویژه برای نوجوانان تلقی می شود، که بریس ها فقط مخصوص دبیرستانی ها است. آنها به عکس های بد روی سالنامه ها فکر می کنند و نوشیدن سوپ با نی را به عنوان جایگزینی برای غذا می دانند.

نکته جالب این است که این روزها نوجوانان می خواهند از بریس هایی استفاده کنند که انگار یک اکسسوری مد است. آنها مشتاقانه منتظر اضافه کردن رنگ اضافی به دندان های خود هستند و از این واقعیت لذت می برند که حتی می توانند رنگ هایی را به انتخاب خود اضافه کنند تا ظاهری بامزه به دندان های خود بدهند. نوجوانان حتی در مورد دریافت بریس ها نیز هیجان زده می شوند تا بتوانند مانند دوستان خود باحال به نظر برسند.

در مقایسه، زمانی که افراد بزرگسال به دلایل زیبایی و سلامتی بریس ها را انتخاب می کنند، آگاهانه آنها را برای خود انتخاب می کنند و این احساس را دارند که بله، بالأخره این کار را برای خودشان انجام می دهند. امروزه بریس ها به قدری زیبایی ساخته می شوند که به سختی می توان متوجه وجود آنها شد، بنابراین انگ عمومی که در بزرگسالی با بریس ها همراه است بسیار کاهش می یابد.

افراد بزرگسالان به دلایل زیادی سرمایه گذاری روی درمان ارتودنسی را انتخاب می کنند. برای برخی، به این دلیل است که در دوران نوجوانی ارزشی را در خود نمی دیدند. برای بقیه افراد، به این دلیل است که آنها با رشد تغییر می کنند، و اغلب تغییر می تواند به معنای حرکت دندان ها در دهان و تغییر بایت باشد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:
مشکلات ارتودنسی متحرک

پس همیشه افرادی هستند که فقط می خواهند یک لبخند سفید بی نقص و درخشان با دندان های همراستا و یکدست داشته باشند.

مدت زمان درمان ارتودنسی برای افراد بزرگسال چقدر است؟

برای نوجوانان، درمان می تواند از چند ماه، به عنوان اولین مرحله درمان، تا چند سال، برای موارد شدیدتر که به ابزارهای اضافی و همچنین بریس ها نیاز دارند، طول بکشد. از سوی دیگر، افراد بزرگسال معمولاً به دنبال اصلاح دندان های جلوی خود هستند و نگرانی چندانی بابت دندان های عقب خود ندارند.

بهبودهایی که افراد بزرگسالان به دنبال ایجاد آنها هستند بیشتر جنبه زیبایی دارند. این ممکن است چند ماه طول بکشد تا تکمیل شود، و مشورت با ارتودنتیست می تواند شما را آگاه سازد که درمان ارتودنسی چقدر زیاد یا کم می تواند لبخند شما را اصلاح کند و این امکان را برای شما فراهم سازد تا انتخاب کنید که تنها تحت درمان زیبایی یا درمان عملکردی قرار بگیرید.

ارتودنتیست زمانی که شما را معاینه کرد می تواند برای شما توضیح دهد که این گزینه های مختلف چقدر طول می کشند.

ارتودنسی در بزرگسالان

ارتودنسی در بزرگسالان

بریس های بزرگسالان چه تفاوتی با بریس های نوجوان دارند؟

بریس ها برای افراد بزرگسال و نوجوانان از نظر نحوه اعمال، گزینه های بریس ها و نحوه تنظیم واقعی ارتودنتیک تفاوتی ندارند. اما هنگام درمان کودک در مقایسه با افراد بزرگسال، از نظر رویکرد ارتودنتیک توسط متخصص ارتودنسی که براکت های فلزی را به دندان های شما می چسباند، تا بریس های واقعی، موارد زیادی هستند که باید در نظر گرفته شوند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:
دیپ بایت

“بهبودهایی که افراد بزرگسال به دنبال ایجاد آنها هستند، جنبه زیبایی دارند و بیشتر برای زیبایی هستند”.

کودکان هنوز در حال رشد هستند، هنوز دندان های شیری خود را از دست می دهند و دندان های دائمی آنها بیرون می آیند، به این معنا که رشد دندان های آنها انعطاف پذیرتر است، رشد اسکلتی آنها کامل نشده است، همانطور که حرکت کام یا قوس دندانی در مقایسه با افراد بزرگسالی که رشد آنها کامل شده است و ساختار اسکلتی آنها در جای خود ثابت شده است، بسیار آسان تر است.

اصلاح بایت در یک کودک می تواند زمان کمتری نیاز داشته باشد زیرا فک هنوز در حال رشد است و برای حرکت دادن انعطاف پذیرتر است.

از سوی دیگر، افراد بزرگسال کاملاً شکل گرفته اند. در برخی موارد ممکن است چالش های دیگری وجود داشته باشند، به عنوان مثال، بیماری لثه، تحلیل رفتن استخوان، دندان های لق یا از دست دادن دندان.

تجربیات می توانند بین افراد بزرگسال و کودکانی که بریس داشته اند متفاوت باشند، عمدتاً در مورد احساس آنها و نگرش فرد نسبت به بریس ها.

دندان های افراد بزرگسال ممکن است فرسایش و ساییدگی بیشتری داشته باشند که می تواند تجربه ای متفاوت از ارتودنسی برای کودکان و نوجوانان را برای آنها ایجاد کند. وقتی نوبت به بریس ها می رسد، افراد بزرگسال ممکن است در معرض همان انگ های اجتماعی قرار بگیرند که نوجوانان قرار دارند، اما به دلیل نگرش و استدلال فرد که چرا یک بزرگسال درمان ارتودنسی را انتخاب می کند، این موضوع متفاوت است.

ممکن است بزرگسالان بیشتر کنجکاو باشند که چرا بزرگسالان دیگر از بریس استفاده می کنند، اما آنها درک می کنند که افراد بزرگسال به زیبایی شناسی نیاز دارند، در حالی که کودکان برای توجه کردن به تفاوت های افراد به بلوغ لازم نرسیده اند و دوست دارند به هر چیز متفاوتی در مورد خودشان اشاره کنند.

ارتودنسی در بزرگسالان

ارتودنسی در بزرگسالان

چرا در بزرگسالی بریس ها را استفاده کنیم؟

اغلب نوجوانان از بریس ها استفاده می کنند زیرا به دلایل ارتودنتیک مختلفی به آنها نیاز دارند. با این حال، افراد بزرگسال دلایل زیادی برای دریافت بریس ها دارند. بریس ها نه تنها به اصلاح چالش های ارتودنتیک زیبایی و عملکردی کمک می کنند که فقط با گذشت زمان بوجود می آیند، بلکه لبخند زیبایی که افراد بزرگسال به دنبال آن هستند را به ارمغان می آورند. بنابراین اگر راهی برای افزایش اعتماد به نفس وجود دارد، افراد بزرگسال از آن استقبال می کنند!

ارتودنسی در بزرگسالان

ارتودنسی در بزرگسالان

چه زمانی که باید به متخصص ارتودنسی مراجعه کرد؟

افراد بزرگسال در هر زمانی می توانند تحت درمان قرار گیرند، زیرا رشد فک های آنها در حال حاضر متوقف شده است. بنابراین، واقعاً همه چیز بستگی به این دارد که آنها چه تغییراتی را می خواهند و چه مقدار اصلاح را دنبال می کنند یا به چه ترمیمی نیاز دارند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:
ارتودنسي دندان نيش

هر دندانپزشک معمولی می تواند یک فرد بزرگسال را برای درمان ارتودنسی معرفی کند، بنابراین شما فقط باید بپرسید، و در برخی موارد ممکن است حتی به ارجاع نیاز نداشته باشید، فقط تماس بگیرید و یک وقت مشاوره بگیرید.

افراد ابزرگسال و کودکان ممکن است هر دو با دلایل مشابهی تحت درمان برای دندان های خود قرار بگیرند، اما تفاوت هایی وجود دارند. افراد بزرگسال ممکن است چیزهای بیشتری را در نظر بگیرند، اما به این معنا نیست که این یک گزینه نیست.

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *