میکروابریژن مینای دندان چیست و چه کاربردی دارد؟

لبخند روشن تر می تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد، اما همه درمان های سفید کننده به سلامت دهان کمک نمی کنند. اگر هدف شما داشتن دندان هایی زیبا است، یک گزینه تخصصی برای سفید کردن دندان ها مانند میکروابریژن مینای دندان ها را در نظر بگیرید.

میکروابریژن مینای دندان یکی از آن اصطلاحات بزرگ تخصصی دندانپزشکی است که چندان جذاب به نظر نمی رسد. بخصوص اگر با بسیاری از خدمات ترمیمی مختلف دندانپزشکی حرفه ای آشنا نباشید، احتمالاً ترسناک تر به نظر خواهد رسید.

اما، علیرغم آنچه ممکن است فکر کنید، میکروابریژن مینای دندان در واقع یک راهکار واقعاً سالم و مفید برای سفید کردن دندان ها و بهبود لبخند است. امروز می خواهیم میکروابریژن مینای دندان را تجزیه و تحلیل کنیم تا بتوانید بفهمید که چیست، چگونه عمل می کند و اینکه آیا باید به استفاده از آن برای خودتان فکر کنید یا خیر.

میکروابریژن مینای دندان چیست؟

میکروابریژن مینای دندان یک درمان دائمی دندانپزشکی زیبایی است که بد رنگ شدگی های سطح دندان ها را حذف می کند. لکه های زرد و قهوه ای روی دندان ها اغلب لکه های ناشی از دیکلسیفیکاسیون هستند که به دلیل انباشته شدن قند و اسیدهایی ایجاد می شوند که مینای دندان ها را ضعیف می کنند. این فرایند معمولاً برای بهبود ظاهر بد رنگ شدگی دندان ها به دلیل نقص مینای دندان ها انجام می شود که در طول رشد دندان یا در نتیجه فلوئوروزیس رخ می دهند.

راه های مختلفی وجود دارند که می توانید آنها را برای سفید کردن دندان های خود انتخاب کنید. از اینویزیلاین گرفته تا انواع خاصی از خمیر دندان ها، بازار سفید کننده های دندان ها چندین سال به رشد خود ادامه داده است. با این وجود، بسیاری از گزینه های مختلف سفید کردن دندان گران هستند و گاهی اوقات کاملاً بی اثر هستند. اینجاست که میکروابریژن مینای دندان به میان می آید. تعریف فنی میکرو ابریژن مینای دندان به شرح زیر است:

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:
نوار چسب زدن دهان برای داشتن خوابی راحت: آری یا خیر؟

دندانپزشکی زیبایی برای بهبود ظاهر دندان ها استفاده می شود. مانند سفید کردن دندان، برای از بین بردن تغییر رنگ سطح دندان استفاده می شود، اما میکروابریژن یک روش مکانیکی است و نه شیمیایی.

بنابراین، میکرو ابریژن به سادگی یک فرایند دندانپزشکی زیبایی است که به سفید شدن دندان های شما کمک می کند. دندان های شما خواه به دلیل روتین های ضعیف بهداشتی دندانی، یا به دلیل نوشیدن بیش از حد قهوه زرد شده باشند، ممکن است این تکنیک میکروابریژن چیزی باشد که برای شما مناسب است.

میکروابریژن مینای دندان

میکروابریژن مینای دندان

این فرایند چگونه کار می کند؟

درمان میکروابریژن مینای دندان نسبتاً ساده است و معمولاً سریع و بدون درد است، و آنقدرها هم که به نظر می رسد تهاجمی نیست. گرچه ممکن است برخی از حساسیت دندان ها در 24 ساعت اول رخ دهد. دندانپزشک شما احتمالاً به جای سفید کردن دندان ها با مواد شیمیایی خشن، از یک دستگاه چرخان مکانیکی به نام کاپ برای ساییدن دندان ها استفاده خواهد کرد. یک عملیات معمولی میکروابریژن مینای دندان یک فرآیند چهار مرحله ای است.

ابتدا باید دندان ها با رابر دم از بقیه قسمت های دهان جدا شوند تا لثه ها را درگیر نکند یا به بافت نرم قسمت های دیگر آسیب وارد نشود. مواد اسیدی و ساینده به شکل خمیر روی دندان ها اعمال می شوند. دندانپزشک به آرامی خمیر را با یک کاپ پروفی روی دندان ها حرکت می دهد تا تغییر رنگ و لایه های لکه دار زدوده شوند. در این مرحله، ابزار میکروابریژن در حالی که به دقت توسط متخصص دندانپزشکی هدایت می شود، مینای تغییر رنگ داده دندان را می زداید. پس از رفع تغییر رنگ، دندان ها با ماده روان اسیدی ساینده صیقل داده می شوند. در نهایت دندان ها تمیز و شسته می شوند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:
مراقبت های قبل و بعد از جراحی ارتوگناتیک

فرایند میکروابریژن مینای دندان در یک جلسه انجام می شود و تکمیل آن بیشتر از یک ساعت طول نخواهد کشید. به صورت استاندارد، برای انجام این فرایند قرار ملاقات های متعدد نیاز نیستند.

لبخند شما به طرز قابل توجهی سفیدتر خواهد شد، و با مراقبت از دندان های خود در آینده می توانید آن را حفظ کنید. به هر حال، بهترین راه برای اطمینان پیدا کردن از اینکه دندان های شما سفید خواهند ماند، استفاده از بهداشت مناسب دهان و دندان و دقت در مورد چیزهایی است که می خورید.

میکروابریژن مینای دندان

میکروابریژن مینای دندان

آیا میکروابریژن برای دندان های شما خوب است؟

به طور خلاصه آری. میکروابریژن مینای دندان برای دندان های شما خوب است و می تواند برای دندان های شما بهتر از سایر روش های سفید کننده باشد، زیرا برای انجام آن از مواد شیمیایی خشنی استفاده نمی شود که اغلب در بسیاری از دیگر راهکارهای سفید کردن دندان ها از آنها استفاده می شود. این درمان غیرتهاجمی تنها لایه های ریزی از مینای دندان های شما را حذف می کند تا اطمینان حاصل شود که تا حد ممکن از دندان های شما محافظت می شود. با تکنیک میکرو ابریژن، لبخند شما درخشان تر خواهید شد، که تا مدت زمان زیادی دوام خواهد آورد. با این حال، میکروابریژن به دندان های شما مقداری آسیب وارد می کند. در حالی که یکی از کم تهاجم ترین فرایندهایی است که می توانید برای دندان های خود انجام دهید، اما هنوز یک فرایند است. در حالت ایده آل، به انجام درمان میکروابریژن مینای دندان نیاز نخواهید داشت، زیرا در تلاش خود برای محافظت از دندان ها در برابر تشکیل پلاک و انباشته شدن ذرات دیگر موفق و پایدار بوده اید. مطالعات نشان داده اند که میکروابریژن مینای دندان به هیچ وجه به دندان های شما آسیب نخواهد رساند.

یک دندانپزشک ممکن است این درمان را برای افرادی توصیه کند که دندان های آنها در نتیجه نوشیدن قهوه، بهداشت نامناسب دهان، ژنتیک یا فلوئوروزیس دندانی تغییر رنگ داده اند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:
مینی اسکرو در ارتودنسی  - بخش اول

فلوئوروزیس دندانی باعث ایجاد نواحی سفید مات یا رنگ های زرد تا قهوه ای تیره با تخلخل در سطح مینای دندان ها می شود. اگر لکه های سفید معدنی و بی نظمی های سطحی را روی دندان های خود را تجربه کردید، با دندانپزشک خود تماس بگیرید تا ببینید آیا میکروابریژن مینای دندان برای شما درمان مناسبی است یا خیر.

پس از اتمام فرایند میکروابریژن، سطح مینای محافظ دندان ها درخشان، براق و شیشه مانند به نظر خواهد رسید. افرادی که میکروابریژن مینای دندان انجام می دهند می توانند سطح دندان صاف تری را تجربه کنند که به کاهش انباشته شدن باکتری ها کمک کند و در نتیجه خطر پوسیدگی دندان را کاهش دهد.

میکروابریژن مینای دندان

میکروابریژن مینای دندان

معایب میکروابریژن مینای دندان

یکی از بزرگ ترین معایب میکروابریژن مینای دندان ها این است که همیشه دندان های شما را کاملاً سفید نمی کند. در برخی موارد، زردی روی دندان ها به طور قابل توجهی عمیق تر از سطحی است که میکروابریژن مینای دندان بتواند به آن برسد. در این موارد، برای بیشتر سفید کردن دندان ها و خلاص شدن از شر لکه های مینای دندان، ممکن است به چیزی قوی تر نیاز داشته باشید. اگر دندان های شما تغییر رنگ بیشتری دارند، اغلب توصیه می شود که میکروابریژن را انتخاب نکنید. از سوی دیگر، اگر مینای دندان های شما فقط کمی تغییر رنگ داده اند و فقط به یک روش مختصر برای سفید کردن دندان های خود نیاز دارید، احتمالاً شانس زیادی در استفاده از میکروابریژن روی دندان های خود خواهید داشت.

اطلاع داشتن از گزینه های ایمن برای سفید کردن دندان ها بسیار مهم است. میکروابریژن مینای دندان ها کم تهاجم است و یک راه حل عالی برای افرادی است که لکه های معدنی روی دندان های خود دارند. با یک دندانپزشک صحبت کنید تا ببینید آیا میکروابریژن مینای دندان بهترین درمان برای بدست آوردن لبخندی است که دوست دارید یا خیر.

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *