چرا نوشیدن الکل بعد از درمان با بریس ها می تواند خطرناک باشد؟

تکمیل درمان ارتودنسی شما با بریس ها، یک لحظه بسیار لذت بخش است. چه هفته‌ های طولانی و پر استرسی را پشت سر گذاشته اید. بالأخره بعد از ماه ها یا حتی سال ها پنهان کردن لبخند خود پشت لب های بسته، زمان آن فرا رسیده است که با اعتماد به نفس آن را نشان دهید. با این حال، هر چقدر که جشن گرفتن این موفقیت با یک لیوان شراب یا آبجو وسوسه انگیز باشد، یا فقط به دنبال استراحت و گذراندن اوقات خوشی با دوستان خود باشید، اصلاً غیر معمول نیست که بزرگسالان هر از گاهی به یک یا دو نوشیدنی الکلی بپردازند، مهم است که به خاطر داشته باشید که نوشیدن الکل بعد از درمان با بریس ها می تواند خطرناک باشد.

خوب، اثرات الکل بر بدن ما برای اکثر افراد یک راز نیست، اما چه کاری می تواند برای سلامت دهان و دندان های ما انجام دهد؟ اگر نمی دانید که آیا استفاده از بریس ها روی توانایی نوشیدن الکل تأثیری دارد یا خیر، یا اینکه آیا الکل تأثیرات عمده ای روی بریس های شما می گذارد یا خیر، این مقاله را مطالعه کنید!

الکل می تواند مشکلات زیادی را برای افرادی ایجاد کند که به تازگی درمان خود با بریس ها را به اتمام رسانده اند. در این مقاله، ما در مورد این موضوع بحث خواهیم کرد که الکل چگونه می تواند برای افرادی که بریس دارند مشکلات جدی ایجاد کند و اینکه چرا بهتر است پس از اتمام درمان به طور کامل از نوشیدن الکل خودداری کنید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:
دندان درد با علائم سینوزیت چه تفاوتی دارد؟

الکل می تواند باعث ایجاد لکه های دائمی روی دندان های شما شود.

یکی از واضح ترین راه هایی که الکل پس از برداشتن بریس ها می تواند به لبخند شما آسیب برساند، ایجاد لکه های دائمی روی دندان های شما است. اگر ماه ها یا حتی سال ها وقت صرف کرده اید تا دندان هایتان به بهترین شکل ظاهر شوند، آخرین چیزی که می خواهید این است که تمام این زحمت سخت را با رنگ کردن آنها با شراب قرمز یا آبجو تیره خنثی کنید.

اثر مصرف الکل بر درمان ارتودنسی

اثر مصرف الکل بر درمان ارتودنسی

می تواند باعث شود لثه های شما ملتهب شده و بعد از بریس ها به راحتی خونریزی کنند.

مشکل دیگری که الکل می تواند بعد از درمان بریس ها ایجاد کند، التهاب لثه است. این می تواند بسیار دردناک باشد و باعث شود لثه ها به راحتی خونریزی کنند. الکل باعث التهاب لثه می شود زیرا بافت های دهان را کم آب می کند و آنها را مستعد ابتلا به عفونت می کند.

الکل می تواند بدن شما را کم آب کند و مشکلات جدی ایجاد کند.

کم آبی یک مشکل جدی است که می تواند در اثر مصرف الکل ایجاد شود و این چیزی است که پس از اتمام درمان با بریس ها باید از آن آگاه باشید. کم آبی می تواند باعث بروز تعدادی مشکلات از جمله خشکی دهان شود که می تواند منجر به افزایش خطر پوسیدگی دندان شود. همچنین می تواند باعث بروز سر درد، سرگیجه و خستگی شود.

اگر از نگهدارنده استفاده می کنید، الکل می تواند باعث شکستن آنها شود.

اگر بعد از درمان ارتودنسی با بریس ها همچنان از نگهدارنده استفاده می کنید، مهم است که هنگام مصرف الکل مراقب باشید. الکل می تواند باعث شود پلاستیک یا فلز در نگهدارنده های شما شکننده شده و بشکند. اگر نگهدارنده شما خراب شود، باید آن را تعویض کنید که ممکن است گران تمام شود.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:
روش هایی برای داشتن دندان هایی سالم

محدود کردن محتوای الکل، به طور کلی به حفظ سلامت دهان و دندان ها کمک می کند.

به طور کلی، ایده خوبی است که به خاطر سلامت دهان و دندان های خود، مصرف الکل خود را محدود کنید. الکل می تواند مشکلات متعددی را برای دندان ها و لثه های شما ایجاد کند، از جمله پوسیدگی دندان، بیماری لثه و سرطان دهان. اگر می خواهید لبخند خود را بعد از برداشتن بریس ها حفظ کنید، بهتر است مصرف الکل خود را محدود کنید.

اثر مصرف الکل بر درمان ارتودنسی

اثر مصرف الکل بر درمان ارتودنسی

بهترین عادات بعد از درمان با بریس ها

نوشیدن الکل تنها یکی از بسیاری از عادات کمک کننده بعد از درمان با بریس ها است که باید از آن اجتناب کنید یا اجتناب از آن را شروع کنید. به منظور حفظ سلامت لبخند خود پس از اتمام درمان ارتودنسی با بریس ها، رعایت عادات بهداشتی دهان و دندان و مراجعه منظم به دندانپزشک برای معاینات ضروری است.

برخی از بهترین عادات درمانی بعد از بریس ها عبارتند از:

  • دندان های خود را دو مرتبه در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنید.
  • هر روز نخ دندان بکشید.
  • از غذاها و نوشیدنی های شیرین و اسیدی پرهیز کنید.
  • برای معاینات منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید.
  • استفاده از نگهدارنده های خود طبق دستور متخصص ارتودنسی.
  • اجتناب از حوادثی که می توانند به براکت ها یا دندان های شما آسیب وارد کنند.

نکات و بهترین روش ها برای نوشیدن الکل با بریس

در حالی که برخی از نوشیدنی های الکلی به احتمال زیاد آسیب جدی به بریس های شما وارد نمی کنند، همیشه ایده خوبی است که موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • بیشتر نوشیدنی های الکلی حاوی اسید به شکل یا فرم خاصی هستند. نوشیدنی های مخلوط با آبمیوه یا نوشابه معمولاً حاوی بالاترین سطوح اسید هستند و اگر مینای دندان ها برای مدت طولانی در معرض اسید باقی بماند، اسید می تواند شروع به از بین بردن مینای دندان ها کند.
  • با توجه به نوشیدنی های ذکر شده در بالا، نوشابه ها و آبمیوه ها به طور کلی قند بالایی دارند. ناگفته نماند، بسیاری از الکل ها در زمان تولید حاوی مقادیر زیادی قند هستند.
  • الکل های تیره تر مانند رام، شراب قرمز و دمنوش قهوه ای، و غیره توانایی لکه دار کردن دندان های شما را دارند. اگر هدف شما داشتن دندان های سفید مرواریدی است، پیشنهاد می کنیم از مشروبات الکلی شفاف و مخلوط، آبجوهای با رنگ روشن و شراب سفید استفاده کنید.
  • نوشیدن با نی در نظر بگیرید تا از تماس مستقیم برخی از این مواد “مضر” با دندان های خود جلوگیری کنید.
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:
درمان آپنه خواب با ارتودنسی

آیا الکل روی سیم ها یا براکت های من تأثیر می گذارد؟

به طور کلی، نوشیدن مشروبات الکلی هیچ نتیجه منفی مستقیمی روی بریس های شما نخواهد داشت. این مایعات لزوماً باعث شکستگی براکت یا آسیب به سیم ها نمی شوند، اما توصیه می کنیم همیشه در حد اعتدال بنوشید.

بعد از درمان بریس

ارتودنتیست ها طیف گسترده ای از گزینه های درمان ارتودنسی را برای رفع نیازهای هر بیمار ارائه می دهند. آنها همچنین دستورالعمل های مراقبت بعد از بریس ها را برای اطمینان از حفظ لبخند زیبای بیماران پس از اتمام درمان ارائه می دهند.

دریافت مراقبت مناسب با بریس ها از هر نوع، نه تنها در زیبایی لبخند شما پس از درمان، بلکه در سلامت دندان ها و لثه ها نیز تفاوت زیادی ایجاد خواهد کرد. با وجود تعداد زیاد دندانپزشکانی که بریس ها را ارائه می دهند، مهم است که یکی را انتخاب کنید که بتوانید به آن اعتماد کنید.

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *