نکاتی برای راحت خوابیدن با بریس های ارتودنسی

آیا شما یا فرزندتان به تازگی استفاده از بریس ها را شروع کرده اید و در حال یادگیری اصول آن هستید؟ شاید یخچال خود را با چندین تنقلات مناسب برای بریس ها پر کرده باشید و موقتاً از میان وعده های نه چندان دوست داشتنی انتخاب کرده باشید. شما موم ارتودنسی را در دسترس دارید، و حتی مقداری نخ دندان مخصوص دارید که به شما کمک می کنند زیر بریس های خود را نخ دندان بکشید.

به نظر می رسد که شما آماده اید! آیا چیز دیگری وجود دارد که باید در نظر بگیرید؟ آیا باید برنامه خواب خود را تغییر دهید تا با درمان خود سازگار شوید؟

در این مقاله 5 نکته مهمی که باید در مورد خوابیدن با بریس ها بدانید را برای شما توضیح می دهیم!

چگونه با بریس ها بخوابیم: 5 نکته مهم

در طول درمان خود نیاز نخواهید داشت عادات خواب خود را به شدت تغییر دهید. از آنجا که نخستین شب شما با بریس ها است، مواردی وجود دارند که ممکن است بخواهید برای آماده شدن برای خوابی آرام در نظر بگیرید.

هنگامی که به براکت های خود عادت کردید و دندان ها و لثه های شما تنظیم شدند، خواب راحت خواهد بود!

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:
لق شدن دندان ها و مشکلات بایت

نکته 1: دندان ها و لثه های خود را تمیز نگه دارید.

زمانی که بریس دارید، متعهد شدن به یک روتین بهداشتی کامل دهان و دندان از همیشه مهم تر است. این بسیار مهم است که قبل از رفتن به رختخواب لثه های خود را تمیز کنید، بین هر دندان را تمیز کنید و فاصله بین دندان ها و بریس های خود را تمیز کنید. با تمیز نگه داشتن دندان ها و بریس ها، از بروز علائم ناسالم جلوگیری می کنید.

علائمی مانند التهاب لثه ها، لثه های حساس، دندان های زرد، دندان درد یا بوی بد دهان به دلیل بهداشت نامناسب دهان می توانند بسیار ناراحت کننده و حواس پرت کننده باشند. تمیز نگه داشتن دندان ها و بریس ها از بسیاری جهات به شما کمک خواهد کرد!

نکته 2: سعی کنید به پشت بخوابید.

اگر تمایل دارید به پهلو یا شکم بخوابید، سعی کنید چند شب به پشت بخوابید. وقتی به پهلو و شکم دراز می کشید، گونه های شما به بالش فشار داده می شوند که می تواند دهان شما را تحریک کند. با خوابیدن به پشت، تماس بین بریس ها و دهان به حداقل می رسد، بنابراین گونه های شما بدون فشرده شدن روی بریس ها می توانند راحت باشند.

اگر همچنان به پهلو بخوابید، اشکالی ندارد! در مورد وضعیت خواب، لازم نیست نگران خطرات قابل توجهی باشید. ممکن است فقط با اثری از براکت در داخل گونه های خود و مقداری درد جزئی از خواب بیدار شوید که خیلی سریع از بین می رود.

خوابیدن با بریس های ارتودنسی

خوابیدن با بریس های ارتودنسی

نکته شماره 3: در صورت نیاز از موم دندانپزشکی استفاده کنید.

موم دندانپزشکی یا موم ارتودنسی می تواند برای گونه ها یا لثه های حساس بسیار مفید باشد. موم را می توان روی هر براکت یا سیمی قرار داد که تمایل دارد گونه های شما را تحریک کند. آیا می توانم در حالی که موم روی بریس های من قرار دارد بخوابم؟ آری! قبل از رفتن به رختخواب، به سادگی چند تکه موم ارتودنسی را بردارید، آنها را روی هر براکت یا انتهای سیمی که به توجه نیاز دارد قرار دهید- یا مقداری موم را روی همه براکت های خود قرار دهید تا گونه هایتان تسکین یابند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:
عادات دهانی و ارتودنسی

در هنگام خواب، موم یک مانع راحت بین بریس ها و دهان شما ایجاد می کند، بنابراین می توانید آرام بخوابید و با آرامش از خواب بیدار شوید.

در هنگام خواب نیز لازم نیست نگران بلعیدن موم باشید. اکثر برندها از مواد غیر سمی و طبیعی مانند موم کارنائوبا، موم زنبور عسل یا موم پارافین استفاده می کنند. اطمینان حاصل کنید برندی که انتخاب می کنید از مواد غیر سمی استفاده می کند، بنابراین اگر رویای یک همبرگر آبدار را در سر می پرورانید و موم را با لقمه بعدی خود اشتباه می گیرید، بیمار نخواهید شد… فقط کمی ناامید خواهید شد.

نکته شماره 4: در صورت لزوم از تیلنول استفاده کنید!

در هفته اول استفاده از بریس ها، تجربه کردن درد لثه ها طبیعی است. اگر غذاهای نرم می خورید و برای جلوگیری از بروز ناراحتی ناشی از براکت های خود آن را آسان گرفته اید، اما هنوز قبل از خواب کمی احساس درد می کنید و نمی دانید که چگونه درد بریس را فوراً متوقف کنید، می توانید از استامینوفن بدون نسخه مانند تیلنول استفاده کنید.

ما تیلنول یا یک داروی دیگر استامینوفن را پیشنهاد می کنیم، زیرا ایبوپروفن و سایر NSAID ها در واقع می توانند حرکت دندان ها (NCBI) را کاهش دهند. بعد از گذشت هفته اول یا بیشتر از درمان، باید به اندازه کافی احساس خوبی داشته باشید که بدون داروی مسکن بخوابید!

خوابیدن با بریس های ارتودنسی

خوابیدن با بریس های ارتودنسی

نکته 5: اگر دندان قروچه می کنید از محافظ دندان شبانه یا محافظ دهان استفاده کنید.

اگر در حالی که بریس دارید متوجه شدید که در خواب دندان قروچه می کنید، بهتر است هنگام خوابیدن با بریس ها از محافظ دهان استفاده کنید. اگر به براکت یا سیم فشار زیادی وارد کنید، ممکن است صبح با احساس درد و ناراحتی از خواب بیدار شوید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:
ارتودنسی چيست؟

بهتر است از محافظ دهان استفاده کنید تا از بروز هر گونه تمایل به فشردن یا ساییدگی که به درد کمک نکند، جلوگیری کنید.

4/5 (1 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *